۱۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۷۴۸۷۰
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد:

حوزه های علمیه به موسسات قرآنی یاری برسانند

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: موسسات قرآنی باید دائما از مردم کمک بگیرند چرا که کمترین موقوفات را دارند و حوزه‌های علمیه در همین راستا باید دست یاری برسانند.
حجت الاسلام محمدي معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پنجمین همایش سراسری مدیران موسسات قرآنی که پیش از ظهر امروز شانزدهم تیرماه در مصلی تهران برگزار شد با اشاره به فعالیت‌های موسسات قرآنی گفت: این موسسات قرآنی مردمی و دینی هستند و مهمترین راهبرد این نظام  پشتیبانی از موسسات قرآنی است.

وی در ادامه افزود: دولت در خصوص پشتیبانی از موسسات قرآنی چهار نقش کلیدی دارد، نخستین نقش سیاست گزاری بوده و دومین نقش ترویج فرهنگ قرآنی است و سومین نقش ایجاد پشتیبانی مناسب و آسان سازی بوده و چهارمین آن، نقش نظارتی دولت است.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که وزارت آموزش و پرورش باید برای فعالیت‌های قرآنی تلاش کند ابراز داشت: بهترین نسل‌ها در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد و ما خروجی بهتری را انتظار داریم.

وی در ادامه افزود: ما همه ساله سرمایه‌هایی را در اختیار وزارت ارشاد و وزارت آموزش عالی قرار می‌دهیم و انتظار می‌رود که فعالیت‌های قرآنی خروجی بهتری داشته باشد.

این کارشناس فرهنگی با بیان این‌که یقینا بخش عمده فعالیت‌های قرآنی به عهده خود مردم است اظهار داشت: آموزش و پرورش باید یک ساعت مناسبی را در اختیار مردم قرار دهد.

حجت الاسلام محمدی با بیان این‌که وزارت ارشاد اتحادیه تشکل‌های قرآنی را با حضور نخبگان ایجاد کرده است ابراز داشت: این نهضت قرآنی از مهمترین فعالیت‌های وزارت بوده است.

دولت باید موسسات قرآنی را پشتیبانی کند

معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های دولت یازدهم گفت: این دولت در راستای برنامه‌های خود انجمن‌های قرآنی را تشکیل می‌دهد که به طور یقین در آینده خروجی خوبی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که موسسات قرآنی افق هایی را پیش رو دارد ابراز داشت: موسسات قرآنی باید در تلاش باشند که انگیزه‌ها افزایش یابد، چون میزان تقاضاها بالا رفته و تعداد موسسات نیز باید افزایش یابد و موسسات قرآنی که فعالیت زیادی ندارند حذف شوند.

حجت الاسلام محمدی شرط ماندگاری موسسات قرآنی را الگوی برتر و توانمند دانست و گفت: موسسات باید از نخبگان استفاده کرده و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که عالی ترین حرکت‌ها حرکت‌های خود جوش مردمی است اظهار داشت: دولت باید نیم نگاهی به موسسات داشته باشد و با توجه به ظرفیت‌های مردمی عمل کند.

حوزه های علمیه به موسسات قرآنی یاری برسانند

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: موسسات قرآنی باید دائما از مردم کمک بگیرند چرا که کمترین موقوفات را دارند و حوزه‌های علمیه در همین راستا باید دست یاری برسانند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه به راهکارهای توانمندی موسسات قرآنی اشاره کرد و گفت: موسسساتی موفق هستند که به 152 مولفه تصویب شده عمل کنند و توانمندی نیروها در موسسات از مهم ترین برنامه‌های موسسات است.

وی در پایان افزود: نگاه به خودمان باید اصولی باشد و گذشته نظام دینی و مردمی است و هدف توسعه فعالیت‌های قرآنی می‌باشد/955/پ202/ص

ارسال نظرات