۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۱۷۵۳۷۳
مدیر حوزه‌های علمیه مطرح کرد:

ضرورت شناسایی نیازهای تربیتی جامعه از سوی طلاب

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به لزوم شناسایی نیازهای تربیتی و نقش برجسته حوزه در ارائه الگوی کامل اخلاقی، گفت: تعلیم و تربیت اسلامی با هویت حوزه عجین است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در نشستی با اعضای هیئت مدیره انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: رسالت این انجمن با هویت حوزه عجین شده و آن را رقم می‌زند.

وی با بیان اینکه اساتید و متخصصان باید نیازهای تربیتی را شناسایی کنند تصریح کرد: امروز با توجه به وجود 400 مدرسه علمیه و تحصیل هزاران طلبه فاضل، بهترین ظرفیت برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های انجمن تعلیم و تربیت با همکاری معاونت تهذیب حوزه‌ فراهم است که باید از آن به خوبی بهره برد.

مدیر حوزه‌های علمیه یادآور شد: کارشناسان باید آسیب‌های تربیتی را شناسایی و جمع آوری کرده و در ادامه با بهره‌مندی از اساتید و فضلای آگاه در این عرصه آنها را برطرف سازند.

عضو خبرگان رهبری نقش حوزه در ارائه الگوی تربیتی کامل به جامعه را مهم دانست و گفت:‌ ارائه و معرفی الگوهای برتر در عرصه تعلیم و تربیت کار ارزشمندی است چراکه انسان برای تکامل، نیازمند الگوبرداری است.

وی خطاب به اعضای انجمن تعلیم و تربیت حوزه گفت:‌ طرح‌ها و برنامه‌های مطالعاتی شما باید در اختیار معاونت‌های تهذیب و آموزش حوزه‌ قرار گیرد تا با تعامل و همکاری بیشتر در راستای تکامل و الگو قرار گرفتن آنها گام های بلندی برداشته شود.

مدیر حوزه های علمیه افزود: تلاش، تعامل و ارائه طرح‌های عملیاتی از مهمترین وظایف انجمن تعلیم و تربیت حوزه است، حوزه باید بتواند نیازهای تعلیمی و تربیتی جامعه به ویژه در عرصه آموزش و پرورش را برطرف سازد.

آیت الله حسینی بوشهری با تقدیر از فعالیت‌های انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه خاطرنشان کرد: در کنار کارهای گسترده‌ای که در حوزه انجام گرفته است کارهای انجام نشده فراوانی نیز وجود دارد که حضور کارشناسان در این انجمن نقش زیادی در تعدیل آنها دارد./916/د102/ن

ارسال نظرات