۲۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۷۵۸۲۳

اجرای طرح تذکر لسانی با مشارکت طلاب گیلانی

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان این که گیلان برای نخستین بار الگوی تذکر لسانی از سوی نیروهای مردمی و طلاب را در کشور ارائه داده است، گفت: این نیروها در گروه‌ها و دسته‌های امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی شده‌اند.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان امروز در جلسه این استاد در رشت  با بیان این که فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دبین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) بوده است، گفت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تأکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد.

 

حجت الاسلام شفیع زاده اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان این که جامعه‌ای که از فریضه مهم الهی دور باشد در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت، ادامه داد: اگر درجامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بداخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در عرصه فرهنگی شود، تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در برابر احیا این فریضه مهم الهی وظیفه دارند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده، اجرای امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه همگانی دانست و با بیان این که بستر اجرای صحیح این فریضه دینی باید از سوی مسؤولان فراهم شود، خاطرنشان کرد: نهادینه کردن این فریضه دینی تنها با شعار و حرف محقق نمی شود.

 

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر بسیج همگانی برای اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر گفت: تحقق عملی این فریضه بهترین وسیله برای مقابل با ناهنجاری ها و منکرات در جامعه است.

 

وی با بیان این که در حال حاضر طرح تذکر لسانی در پنج شهرستان گیلان در حال اجرا است، ادامه داد: این طرح از نیمه ماه مبارک رمضان با حضور نیروهای بسیجی، ناجا و مردم در شهرستان‏های دیگر استان نیز عملی خواهد شد.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با بیان این که گیلان برای نخستین بار الگوی تذکر لسانی از سوی نیروهای مردمی و طلاب را در کشور ارائه داده است، گفت: این نیروها در گروه‌ها و دسته‌های امر به معروف و نهی از منکر ساماندهی شده‌اند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان با بیان این که کارت ویژه شناسایی برای روحانیان فعال در این عرصه صادر می‏شود، خاطرنشان کرد: تاکنون برای 200 نفر طلبه و روحانی گیلان کارت ویژه ضابط قضایی برای فعالیت در حوزه امر به معروف و نهی از منکر صادر شده است که دارندگان کارت امر به معروف و نهی از منکر به عنوان ضابطان این امر مهم از حمایت حقوقی برخوردار هستند.

 

امام جمعه موقت رشت با بیان این که خوشبختانه با اجرای مناسب امر معروف و نهی از منکر در جامعه شاهد کاهش ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستیم، تصریح کرد: باید این فریضه مهم دینی با فراهم شدن بستر آن در بخش های مختلف جامعه با جدیت بیشتری دنبال شود.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با اشاره به این که متأسفانه در برخی مواقع تنها شاهد شعار زدگی در بحث امر به معروف و نهی از منکر هستیم، افزود: دستگاه های مسؤول باید با کنار گذاشتن مسائل حاشیه ای در اجرای این طرح از همه توان خود به کار گیرند.

 

وی، ایجاد تحرک و انگیزه در بدنه اجتماع، احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در همه بخش‌ها، اصلاح و بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و آماده‌سازی مردم برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف ستاد احیا اعلام کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات