۲۳ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۷۶۳۱۸

پیوستن گروه های فلسطینی به صف مخالفان مرسی

خبرگزاری رسا ـ نصب عکس مرسی در مسجد ا‌لاقصی، واکنش های تندی را در میان حامیان سابق مرسی در بر داشت.
مسجد ا‌لاقصي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، برکناری مرسی از مقام ریاست جمهوری مصر، واکنش های متفاوتی در میان حامیان سابق وی داشته است. گروه های مبارز فلسطینی که پیش از این با محمد مرسی و به طبع با اخوان المسلمین مصر رابطه خوبی داشتند، پس از برکناری وی دیدگاهشان نسبت به وی تغییر کرده و به صف مخالفان وی پیوسته اند.
در همین راستا گروهی از فلسطینیان در حمایت از مرسی رییس جمهور برکنار شده مصر اقدام به نسب عکس وی در ورودی مسجد ا‌لاقصی کردند. این اقدام واکنش تندی را در میان دیگر فلسطینیان ایجاد کرد و گروهی از مردم خواستار برداشتن این عکس شدند.
اخبار رسیده از فلسطین حاکی از این است که، محمود الهباش، وزیر اوقاف و امور دینی تشکیلات خودگردان فلسطین ضمن انتقاد از این اقدام، این عمل را سوء استفاده از مسجد به عنوان محلی برای تبلیغات سیاسی خوانده است.
وی در این خصوص گفت: تلاش برای دخالت دادن فلسطینیان در اختلاف های داخلی کشورهای عربی غیر قابل قبول است و با سیاست رهبری فلسطینیان تناقض دارد.
همچنین احمد عاصف، سخنگوی حزب فتح، به رهبری محمود عباس، رئیس حکومت خودگردان فلسطین، علیه این نوع از اعلام همبستگی با محمد مرسی موضع گرفته است./1415/9161/خ

ارسال نظرات