۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۷۷۳۸۱
نماینده مجلس خبرگان:

مسجد سنگر مقابله با شبهات است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قربانی مسجد را بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید بستر جذب نسل جوان در مساجد با بهره گیری از ابزار و شرایط مناسب فراهم شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام والمسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در دیدار معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان، آرامش در مساجد را بسیار مهم برشمرد و اظهار داشت: رسیدگی به امور مساجد و رفع اختلافات، کار ارزشمندی است.

 

امام جمعه رشت با اشاره به این که احترام و جایگاه روحانیان و ائمه جماعات مهم است و مرکز رسیدگی به امور مساجد باید زمینه جذب جوانان را به وسیله ائمه جماعات فراهم آورد، گفت: در شرایطی که دشمنان همه توان خود را در جهت شبهه افکنی در جامعه دینی به کار گرفته باید از سنگر مسجد برای مقابله با این شبهات سازمان یافته بهره گرفت.

 

وی با بیان این که مسؤولیت نهادهای فرهنگی در مقابله با تهدیدهای فرهنگی دشمنان بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: غرب با بهره گیری از ابزارهای ضد فرهنگی تلاش می کند تا جامعه دینی را از درون تهی کند که دستگاه های دینی و فرهنگی باید با ترویج صحیح ارزش های دینی جامعه را در برابر تهاجم غرب واکسینه کنند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مبلغان دینی باید با علم و دانش کافی نیازهای مردم را در زمینه های اعتقادی و شبهه های دینی بر طرف کنند، افزود: آشنایی با علوم جدید و بهره برداری از ظرفیت های علوم جدید در تبلیغ دین، می تواند در ترویج دین اثرگذار تر باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قربانی مسجد را بهترین سنگر برای مقابله با شبهات دشمنان اسلام و انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: باید بستر جذب نسل جوان در مساجد با بهره گیری از ابزار و شرایط مناسب فراهم شود.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شبهات را خطری بزرگ برای نسل جوان دانست و ادامه داد: متأسفانه برخی جوانان ما ناآگاهانه در دام دشمنان گرفتار شدند و خود را اسیر شبهات دشمنان کردند.

 

وی با تأکید بر این که روحانیت باید با استفاده از اسلحه بیان، قلم و دانش با شبهات مقابله کند، ادامه داد: ظرفیت معنوی و فرهنگی مساجد این شرایط را برای مبلغان دینی کاملاً فراهم کرده است.

 

امام جمعه رشت با بیان این‌که غرب در جهت آلوده کردن ذهن جوانان برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کند، گفت: برای مقابله با توطئه های فرهنگی دشمن باید مجهز به ابزار دینی و فرهنگی باشیم و در غیر این صورت شکست خورده هستیم.

 

حجت الاسلام سید حسن گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در این دیدار با بیان این که روحانیت استان نقش مهمی در تأثیرگذاری برنامه های دینی در سطح استان خواهند داشت تصریح کرد: پاسخگویی به نیاز جامعه به ویژه جوانان و اقشار مؤثر تحصیل کرده، نیازمند ابزار و امکانات لازم است که باید دست اندرکاران توجه جدی داشته باشند.

 

وی با بیان این که ماه مبارک رمضان بهار قرآن است، گفت: مسلمانان باید از این فرصت استفاده کنند، اضافه کرد: قرآن قانون زندگی است و آنهایی که از سفره قرآن کریم بهره مندند در مقابل آسیب های اجتماعی مقاومت بیشتری خواهند داشت.

 

حجت الاسلام گلمیرزاده در بخش دیگر سخنانش گفت: قرآن مجید برای همه زمان ها حرف تازه دارد، بنابراین توجه به مفاهیم مهم تر از قرائت قرآن است./950/پ202/ب

ارسال نظرات