۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۰
کد خبر: ۱۷۷۶۶۴
آیت‌الله موحدی کرمانی:

درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که در کنار قرائت قرآن باید سعی شود تا با آیات آن آشنا شد، اظهار داشت: درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است و روز قیامت به آن ‌کسی که در دنیا با قرآن آشنا بوده می‌گویند قرآن بخوان و به ازای هر آیه، یک درجه سعود کن.
آيت الله محمد علي موحدي کرماني نماينده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، سحرگاه امروز در چهاردهمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان، با بیان این‌که فراموش کردن آیات حفظ شده از قرآن مصیبت بزرگی است، گفت: کسی که موفق به حفظ قرآن می‌شود باید قدری آن را تکرار کند تا آن‌چه که حفظ کرده را هیچگاه فراموش نکند.

وی در ادامه افزود: روایتی از علی بن ابی حمزه نقل شده که ابوبصیر از محضر حضرت امام صادق(ع) درباره ختم قرآن کریم در یک شب سؤال می‌کند و ایشان او را نهی می‌کنند؛ سپس ابوبصیر از ختم آن در دو شب و سه شب سؤال می‌کند که امام صادق(ع) سرانجام به ختم قرآن در سه شب رضایت می‌دهند و می‌فرمایند که ماه رمضان احترام و حقی دارد که هیچ‌یک از ماه‌های دیگر چنین حقی ندارد.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام صادق(ع) در روایت مزبور به ابوبصیر می‌فرمایند که اصحاب پیامبر(ص) قرآن را در یک ماه یا کمتر از یک ماه ختم می‌کردند؛ قرآن را باید هموار، شمرده و با آهنگ خوش خواند و زمانی که به آیات بهشت و دوزخ رسیده می‌شود، از خدای متعال نسبت به روزی شدن بهشت و پناه بردن از جهنم دعا شود.

وی تأکید کرد: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که در روز محشر، سوره قرآن در درجات بالایی قرار می‌گیرد و به کسی که آنان را فراموش کرده‌ می‌گوید که اگر من را فراموش نکرده بودی، این مقام بالایی که من در آن قرار دارم، برای تو بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی تصریح کرد: امیر مؤمنان علی(ع) در لحظات پایانی عمر شریف شان در وصیت خویش می‌فرمایند «قدر قرآن را بدانید چراکه دستورالعمل سعادت و عزت شماست و مبادا که دیگران از شما در عمل به قرآن سبقت بگیرند».

وی با بیان این‌که در کنار قرائت قرآن باید سعی شود تا با آیات آن آشنا شد، اظهار داشت: درجات بهشت به تعداد آیات قرآن است و روز قیامت به آن‌کسی که در دنیا با قرآن آشنا بوده می‌گویند قرآن بخوان و به ازای هر آیه، یک درجه سعود کن.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این‌که در روز قیامت مقام قرآنیان پس از انبیاء و ائمه معصومین(ع) از دیگران بالاتر است، گفت: تکرار در قرآن وجود ندارد و هر آیه‌ای مفاد مستقلی دارد؛ اگر داستانی چند بار در قرآن ذکر شده، با هربار ذکر شدن آن، هدفی مستقل در آن بوده است./997/پ202/ج

ارسال نظرات