۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۱۷۷۶۹۲
معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین:

آمریکایی‌ها قابل اعتماد نیستند/ باید بین آمریکا و اروپا فاصله ایجاد کنیم

خبرگزاری رسا ـ معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آمریکایی ها را غیر قابل اعتماد دانست و تاکید کرد: ما می توانیم با حفظ سه اصل حکمت، عزت و مصلحت تعامل سازنده و منطقی با جهان داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمين نظري شاهرودي عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی معاون جامعه و نظام جامعه مدرسین در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تعامل با دنیا و مذاکره با آمریکا، تصریح کرد: قبل از دولت نهم در خصوص پرونده هسته ای ایران، مساله شورای امنیت در میان نبود چراکه بین آمریکا و اروپا فاصله بود و ایران از این فرصت و فاصله استفاده می کرد.

 

وی یادآورشد: شرایط به گونه ای پیش رفت که آمریکایی به اروپایی ها نزدیک شدند و فاصله آنها از بین رفت و آنها درباره پرونده هسته ای ایران به اتفاق نظر رسیدند و پرونده ما به شورای امنیت ارسال شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی تعامل سازنده با دنیا با حفظ اصول و خطوط قرمز نظام را مورد اشاره و تاکید قرار داد و گفت: اگر بتوانیم درباره مسائل سیاست خارجی و موضوع هسته ای در مذاکره کردن بین اروپا و آمریکا فاصله بیندازیم مشکلات ما کمتر خواهد شد.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه درباره دعوت از سران کشورهای مختلف برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور به جز کشورهایی که استثنا هستند، این مساله را مهم ارزیابی کرد و گفت: ما می توانیم با رعایت اصول حکمت،‌ عزت و مصلحت با کشورهای مختلف جهان تعامل منطقی و سازنده داشته باشیم، اما به هر حال آمریکایی ها صادق نیستند و نمی توان با آنها مذاکره کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین نظری شاهرودی یادآورشد: حضرت امام راحل همیشه یک خط توازن بین قطب شرق و غرب ایجاد کرده بود و کشور از آن استفاده می کرد؛ ما باید مشابه همان خط توازن در مذاکره بین اروپا و آمریکا ایجاد و از آن استفاده کرده و مشکلات خود را حل کنیم و این مساله با فرمایشات رهبر معظم انقلاب تضادی ندارد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات