۰۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۱۷۷۷۹۷
مسؤول فرهنگی دفتر رهبر انقلاب در سوریه:

هدف جنگ سوریه اختلاف افکنی میان مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ خزایی، هدف جنگ سوریه را اختلاف افکنی میان مسلمانان دانست و گفت: آتش افروزان جنگ ابتدا ادعا می کردند این جنگ برای دفاع از اهل سنت است اما بعد از مدتی مشخص شد، مزدوران استکبار جهانی هستند.
جنگ سوريه

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محسن خزایی، مسؤول فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، عصر روز سه شنبه در نشست تفسیر قرآن با عنوان نامه های خدا در محل مسجد صدیقی ها گفت: یکی از اهداف دشمن از پی ریزی جنگ با سوریه این است که بین گروه های مسلمان اختلاف بیندازند.

 

خزایی با بیان این که تنها20 درصد از نیروهای دشمن اهل سوریه یا سوری بوده و بقیه از کشورهای اردن، تونس، لیبی و افغانستان هستند، افزود: زمانی که طرح خاورمیانه جدید از سوی رایس عنوان شد جنگ 33 روزه لبنان آغاز شد اما به دلیل مقاوت حزب الله نیروهای صهیونیستی شکست خوردند اکنون نیز در همین راستا به سوریه حمله کرده اند.

 

128 کشور علیه دولت بشار اسد موضع گرفتند

مسؤول فرهنگی دفتر مقام معظم رهبری در سوریه ادامه داد: جنگ در این کشور سخت است زیرا بافت اجتماعی سوریه به گونه ای است که مسیحی، یهودی، شیعه و سنی ها را در خود جای داده است و نیز مهاجرانی از اردن، فلسطین و عراق در این کشور وجود دارند.

 

خزایی اظهار کرد: پیش از آغاز جنگ، زمانی که اغتشاشات رخ داد، چون این کشور پلیس قوی نداشت، ارتش وارد عمل شد و رسانه های وابسته چنین وانمود کردند که در کشورهای عربی انقلاب رخ داده است و دولت بشار اسد با توپ و تانک مردم را می کشد.

 

وی با اشاره به موضع گیری 128 کشور علیه دولت بشار اسد، در مورد اوضاع سوریه گفت: دشمن روز به روز جلو رفت و زمانی که دید به نتیجه ای نمی رسد به شهرها حمله ور شد و در بازارها بمب گذاری کرد. آن ها ادعا می کردند این جنگ برای دفاع از اهل سنت است اما بعد از مدتی مشخص شد، این ها استکبار جهانی هستند.

 

سوریه خط مقدم جهان اسلام است

خزایی ابراز امیدواری کرد: با نصرت الهی، مقاومت سوریه پیروز شده و دنیا متوجه شود تنها کشوری که ندای حق سر می دهد و حامی منطقه است، جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی در پاسخ این پرسش که چرا ایران به سوریه کمک می کند، خاطرنشان کرد: اگر سپاه ما با تدبیر رهبر معظم انقلاب برای سوریه هزینه نمی کرد، امروز مجبورمی شدیم در خیابان های ایران با دشمنان بجنگیم. سوریه به خاطر دنیای اسلام دارد از بین می رود.

 

خزایی گفت: حرم حضرت سکینه، دختر امام علی(ع) در اسارت وهابیون بود و آنجا را تخریب کرده بودند. اما سپاه مقاومت سوریه توانستند آن حرم شریف را آزاد کنند. به امید خداوند عزت و پیروزی را در سوریه می بینیم.

 

وی اضافه کرد: پس از 1300 سال، اولین پرچم گنبد حضرت زینب(س)، در 27 اسفند ماه سال گذشته، همزمان با سالروز ولادت این بانوی نماد صبر و مقاومت بر روی بارگاه آن حضرت به احتزاز در آمد و اکنون این پرچم به گنجینه موزه حضرت امام رضا(ع) اهدا خواهد شد./930/پ202/ب

ارسال نظرات