۰۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۷۸۱۴۹

امام جمعه ترکمنچای معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی نخستین امام جمعه شهر ترکمنچای را منصوب کرد.
شوراي سياستگذاري ائمه جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی امروز جمعه در مراسم معرفی امام جمعه ترکمانچای با بیان این‌که یکی از مهم ترین برکات انقلاب اسلامی ایران، برپایی نماز جمعه در سراسر کشور است، اظهار داشت: ائمه جمعه رسالت سنگینی در نظام اسلامی بر عهده دارند.


وی با بیان این‌که نماز جمعه سنگر دفاع از ارزش های ناب اسلامی است و حضور پرشور و شعور در این سنگر اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، خطبه های دشمن شکن آیین عبادی سیاسی نماز جمعه همواره موجب ترس و واهمه استکبار جهانی و بیداری امت اسلامی بوده است.


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که حضور در سنگر نماز جمعه لازمه تداوم ارزش ها و آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب است، تصریح کرد: امامت جمعه مسؤولیتی بسیار سنگین و حساس است، امیدواریم با برگزاری این آیین در سراسر مناطق استان شاهد رشد بیش از پیش معرفت دینی و بصیرت سیاسی مردم باشیم.


وی با بیان این‌که فردی لایق و شایسته به امامت جمعه ترکمانچای منصوب شده است، گفت: حجت الاسلام کیانی یکی از علمای خوش‌نام و فعال استان محسوب می شود که به یقین این عالم آگاه ضمن دیدار چهره به چهره مردم، به رفع مشکلات مردم منطقه خواهد پرداخت.


مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌شرقی پایداری و استمرار فریضه الهی نماز جمعه را نیازمند حضور مستمر و جدی مردم دانست و گفت: تریبون نماز جمعه به عنوان یک رسانه نقش مهمی در برقراری وحدت میان مردم جامعه و مسؤولان دارد و باید از این رسانه به خوبی در راستای اهداف نظام بهره گرفت.


حجت الاسلام تقی زاده در پایان مردم داری، تواضع و فروتنی، احترام به مردم خوش خلقی، بی توقع بودن را از جمله صفات پسندیده ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: امدواریم مردم و مسؤولان منطقه نهایت همکاری و تعامل را با امام جمعه داشته باشند.


گفتنی است، در این مراسم حکم رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور قرائت و حجت الاسلام  یونس کیانی به عنوان امام جمعه ترکمنچای معرفی شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد شهرامی
Iran, Islamic Republic of
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
مسجد دسجرد در زلزله ریخته لطفا کمک کنید بسازیم ممنونم از امام جمعه ترکمنچای
0
0