۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
کد خبر: ۱۷۸۳۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

شب‌های قدر بدون توجه به ولایت و امامت کاربردی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شب‌های قدر بدون امامت و ولایت هیچ‌گونه کاربردی ندارد، اظهار داشت: شب های قدر ویژه امام علی(ع) و مسأله امامت است و خداوند در قرآنی می فرمایند «تنزل ملائکه و الروح فیها».
حجت السلام و المسلمين جابريان، استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در نهمین جلسه از سلسله مباحث اخلاقی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود، با اشاره به فرا رسیدن شب های قدر، اظهار داشت: شب های قدر یکی از شب هایی است که خداوند آن را بزرگ و به آن شرف داده است.

شب زنده داری در شب های قدر مقدمه نزدیکی به درگاه خداوند است

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که شب زنده داری و حرام کردن خواب بر چشمان در شب های قدر مقدمه نزدیکی به درگاه خداوند متعال است، ابراز داشت: رحمت خداوند متعال شامل کسانی می شود که در شب های قدر به مساکین و مستمندان رحم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان دادن صدقه در شب های قدر را جواز عبور از پل صراط دانست و گفت: بهترین وقت برای دادن صدقه و انفاق در راه خداوند در شب‌های قدر است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که تسبیح و ستایش خداوند در شب های قدر سبب به دست آوردن درختان و میوه‌های بهشت می شود، تصریح کرد: تسبیح و ستایش خداوند در شب های قدر بسیار مهم است و تسبیحی که در این شب ها وارد شده است، تسبیح حضرت فاطمه زهرا(س) است.

استغفار در شب های قدر آزادی از جهنم را به ارمغان می آورد

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که آزادی از جهنم و گناهان در گرو استغفار و توبه در شب های قدر است، خاطرنشان کرد: استغفار، توبه و انابه در شب های قدر بسیار وارد شده است که در این شب ها باید به آن اهتمام بورزیم.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که شب های قدر بدون امامت و ولایت هیچ گونه کاربردی ندارد، اظهار داشت: شب های قدر ویژه امام علی(ع) و مسأله امامت است و خداوند در قرآنی می فرمایند «تنزل ملائکه و الروح فیها».

فرشتگان در شب های قدر بر کسانی نازل می شوند که برترین انسان ها هستند

حجت الاسلام والمسلمین جابریان ادامه داد: منظور از «تنزل ملائکه» این است که ملائکه بر کسانی نازل می شوند که از نظر رتبه و مقام از همه فرشتگان و بندگان خدا بالاتر هستند و چه کسی بالاتر از ائمه اطهار(ع)؛ نزول فرشتگان در شب های قدر ویژه عوام الناس نیست بلکه ویژه ائمه معصومین(ع) است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) مبنی بر «با دشمنان با سوره قدر بحث و جدل کنید»، بیان داشت: شب های قدر ویژه ائمه اطهار(ع) است و این فرشتگانی که در شب های قدر نازل می شوند به یقین بر ائمه اطهار(ع) نزول می کنند و عوام الناس در این بین هیچ سهمی ندارند.

کسانی که ولایت را قبول ندارند، فضیلت‌های شب‌های قدر را درک نمی کنند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ولایت حضرت علی(ع) روح شب های قدر است، خاطرنشان کرد: برخی شبهه وارد می کنند که پس از وفات پیامبر(ص) شب های قدر تمام می شوند و سوره قدر معطل می مانند اما این گونه نیستغ پس از پیامبر(ص) کسی شایسته نزول فرشتگان نیست جزء حضرت علی(ع) و ایشان از همه فرشتگان عالم و جبرئیل بالاتر هستند؛ چراکه افتخار جبرئیل نوکری برای امام علی(ع) و فرزندانش بود.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان تأکید کرد: کسانی می توانند کرامات و فضیلت‌های شب های قدر را درک کنند که به ولایت و امامت حضرت علی(ع) ایمان داشته باشند و کسانی که ولایت امام علی(ع) را قبول ندارند، قابلیت درک شب‌های قدر در آنها وجود ندارد./9461/پ202/س

ارسال نظرات