۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۱۷۸۹۷۸
آیت الله مکارم شیرازی:

روز قدس روز عزای اسرائیل و حامیان این رژیم است/ مردم با شکوه در راهپیمایی شرکت کنند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی روز قدس را روز عزای اسرائیل و حامیان این رژیم جعلی دانست و از مردم خواست با حضور پرشور خود در راهپیمایی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فریاد مرگ بر اسرائیل و آزادی قدس شریف سر دهند.
نماز و تفسير قرآن کريم توسط آيت الله مکارم شيرازي در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در بیست و سومین روز از ماه مبارک رمضان در حرم کریمه اهل بیت(ع)، بر ضرورت حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید و جنایات رژیم غاصب اسرائیل را محکوم کرد.

 

وی با بیان این که روز قدس روز بسیار بزرگی در تاریخ اسلام است، ابتکار حساب شده حضرت امام(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: روز قدس خاری در چشم اسرائیل غاصب است.

 

این مرجع تقلید افزود: هر ساله راهپیمایی های روز قدس در جهان اسلام برگزار می شود و در واقع این روز برای اسرائیل و حامیان این رژیم روز عزا است.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به فواید راهپیمایی امت اسلام در روز جهانی قدس، خاطرنشان کرد: نخستین فایده این است که اجازه نمی دهد مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود و به مسلمانان یادآوری می کند قبله اول آنان غصب شده است و قدس باید روزی از چنگال این رژیم آزاد شود.

 

این مرجع تقلید روز قدس را روز وحدت امت اسلام خواند و تاکید کرد: همه مسلمانان معتقدند قدس قبله اول مسلمانان بوده و برای آن اهمیت قائل هستند، از این رو همه در روز قدس فریاد «مرگ بر اسرائیل و القدس لنا» سر می دهند و این شعار پشت اسرائیل و حامیان آنها را می لرزاند.

 

وی تصریح کرد: امیدواریم همه مردم، جوانان، زنان، کودکان به عنوان یک فریضه الهی در این راهپیمایی شرکت کنند و بدانند در نامه اعمال آنان به عنوان یک کار برجسته خیر ثبت و ضبط خواهد شد و سبب آبروی امت اسلام و مسلمانان خواهد گردید. /924/پ202/ج

ارسال نظرات