۱۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۱۷۹۳۳۷
فعال فرهنگی حوزه علمیه مشهد خواستار شد؛

تقویت فعالیت معاونت امور روحانیت ریاست جمهوری در دولت جدید

خبرگزاری رسا ـ طلبه درس خارج حوزه علمیه مشهد گفت: ایجاد نمایندگی معاونت امور روحانیت ریاست جمهوری می تواند ضمن پرداختن به امور حوزه‏ های علمیه در شهرهای مشهد و قم و سایر حوزه ها، سبب تقویت ارتباط تنگاتنگ حوزه و دولت شود.
تقویت فعالیت معاونت امور روحانیت ریاست جمهوری در دولت جدید

حجت الاسلام روح الله قائمی نیک از روحانیان فعال فرهنگی حوزه علمیه مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: علما و مدرسین سطوح عالی حوزه‌ علمیه خراسان، در راستای وظیفه سیاسی و اجتماعی خود، در پی اعلامیه اساتید برجسته‌ این حوزه مقدسه که به تبریک موفقیت حجت الاسلام و المسلمین روحانی و تشکر از حماسه‌سازان واقعی یعنی ملت شریف ایران اختصاص داشت، بیانیه‌ای مطالبه محور را خطاب به رییس جمهور منتخب منتشر کردند.

وی افزود: حوزه کهن خراسان از دیرباز جزء مردمی‌ترین حوزه‌های شیعه بوده است که در طول تاریخ همچون طبیبی دوّار به حق‌خواهی مردم اهتمام داشته است.

حجت الاسلام قائمی نیک تصریح کرد: این بیانیه که به همت برخی از فضلاء طراز اول تهیه شده است، یک مقدمه و هشت فراز دارد و ضمن تشکر از تدبیر مسؤولان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب در تدارک حماسه سیاسی بر لزوم اهتمام دولت بر حفظ عزت و استقلال حوزه‌ها تاکید کرده است.


روحانی درس خارج حوزه‌ علمیه مشهد در ادامه با تأکید بر ترویج همه‌جانبه‌ خردورزی، استفاده از نظرات مدبّرانه‌ نخبگان حوزوی و دانشگاهی در فراگیری عقل و اخلاق در جامعه به ضرورت ایجاد نمایندگی معاونت امور روحانیت ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این معاونت می تواند  به امور حوزه‏ های علمیه در شهرهای مشهد و قم و غیره بپردازد و نیز سبب تقویت ارتباط تنگاتنگ حوزه و دولت شود.


وی با اشاره به وجود امضای بیش از 60 نفر از اساتید برجسته در ذیل این بیانیه گفت: حضرات آیات موسوی خلخالی، اشرفی شاهرودی، رضازاده، قاضی زاده و مروارید، در پیام تبریک خود رأی به حجت الاسلام و المسلمین روحانی را رأی مجدد به روحانیت دانسته‌اند.

قابل ذکر است، اساتید حوزه خراسان در بیانیه ای به بیان انتظارات خود از رییس جمهور جدید پرداختند که اسامی برخی از آنان به ترتیب به این شرح است؛حضرات آیات و حجج الاسلام علی آیتی، منصور جرجانی، سید علی‌اصغر حسینی، محمدحسن خزاعی، محمدرضا دهشت، محمدحسین رجائی خراسانی، محمد رجائی شاهرودی، سید محمد جعفر طباطبائی، ابوالفضل عادلی، عزیزالله فیاض صابری، حسین گرایلی، منصور معلمی مازندرانی، محمدباقر واعظی./930/ت302/س

ارسال نظرات