۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
کد خبر: ۱۷۹۷۲۳

فعالیت‌های پژوهشکده علوم و معارف حدیث تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث به تشریح فعالیت‌های علمی پژوهشی این پژوهشکده پرداخت و تعداد طرح‎های انجام شده آن را سیصد و پنج عنوان در ششصد و پنجاه و سه مجلد برشمرد.
هفته پژوهش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجتالاسلام سید کاظم طباطبایی، رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث شب گذشته در مراسم افتتاحیه پژوهشگاه قرآن و حدیث که در مؤسسه علمی و فرهنگی دارالحدیث برگزار شد به تبیین برنامههای این پژوهشکده پرداخت و گفت: پژوهشکده علوم و معارف حدیث همزمان با تأسیس مؤسسه دارالحدیث آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: تعداد افراد مشغول به فعالیت در این پژوهشکده هفتاد و چهار نفر است که شصت نفر در بخش پژوهش و چهارده نفر نیز در بخش خدمات پژوهشی فعالیت میکنند.

رییس پژوهشکده علوم و معارف حدیث در بیان برنامههای انجام شده در این پژوهشکده گفت: تعداد طرحهای انجام شده از سوی رییس پژوهشکده علوم و معارف سیصد و پنج عنوان و ششصد و پنجاه و سه مجلدات در 410 هزار و هشت صفحه است.

وی افزود: انتشار فصلنامههای علوم و حدیث در شصت و پنج شماره که در آن تعداد نهصد و پانزده مقاله و در 14 هزار و سیصد و شصت و سه صفحه تشکیل شده از دیگر فعالیت‎های این پژوهشکده است.

حجت‏الاسلام طباطبایی تدوین دانشنامه امیرمؤمنان(ع) در چهارده جلد، حکمت نامه پیامبر اعظم(ص) در چهارده جلد، تحقیق و تصحیح الکافی در پانزده جلد، موسوعه امام حسین(ع) در چهارده جلد و دانشنامه قرآن و حدیث در شانزده جلد را از مهمترین عناوین پژوهشکده علوم و حدیث برشمرد.

وی تأکید کرد: دوره تاریخ حدیث شیعه در شش جلد، فهرستگان نسخ خطی در دوازده جلد، دانشنامه عقاید اسلامی در 10 جلد و مدارک فقه اهل سنت نیز از دیگر مهمترین عناوین انجام شده در این پژوهشکده است، البته تعداد نود طرح نیز در دست انجام است.

پژوهشکده علوم و حدیث درباره مهم‏ترین طرحهای در حال اجرا نیز اظهار داشت: طرحهای در حال انجام در پژوهشکده شامل تدوین احیای شیخ صدوق از سوی گروه احیا و تصحیح متون، تدوین ادامه مدارک فقه اهل السنه از سوی گروه فقه و حقوق، ادامه دانشنامه نگاری قرآن و حدیث از سوی گروه دانشنامه نگاری و تدوین موسوعه قوائد الرجالیه از سوی گروه رجال در حال اجرا است.

وی ادامه داد: گروه تاریخ و مصطلحات حدیث نیز وظیفه تدوین مکاتب حدیثی شیعه، گروه سیره نگاری تدوین موسوعه امام مهدی(عج)، گروه ترجمه تحقیق ترجمه موسوعه امام مهدی(عج) و اصول کافی و گروه عقاید و کلام نیز وظیفه تدوین دانشنامه اعتقادی و معاد را بر عهده دارند.

حجتالاسلام طباطبایی در پایان درباره مهم‎ترین بازیاب موفقیت‎های پژوهشکده علوم و معارف اسلامی گفت: کتاب سال جمهوری اسلامی دو بار، کتاب سال حوزه هفت بار، کتاب فصل جمهوی اسلامی شش بار، کتاب سال ولایت سه بار، جشنواره دین پژوهان سه بار و دیگر جشنوارهها از مهم‏ترین بازیاب موفقیت‏های این پژوهشکده است./993/پ202/ی

ارسال نظرات