۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۰
کد خبر: ۱۷۹۹۷۰

خبرنگاران آذربایجان شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت 17 مرداد روز خبرنگار در آستانه فرا رسیدن عید سعید فطر در استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد.
روز خبرنگار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، احمد علیرضابیگی، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم تجلیل از خبرنگاران استان، با اشاره به این‌که خبرنگاران استان همواره در تمام ابعاد مایه امید دیگر اقشار جامعه هستند، اظهار داشت: خبرنگاران با تیزبینی و رصد دقیق عملکردها بهترین و مناسب ترین ارزیابی ها را انجام می دهند.


وی فعالیت خبرنگاران در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی را مایه نشاط و آگاهی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: خبرنگاری رسالتی است که اگر با عشق آمیخته نباشد، کمتر کسی می تواند در این شغل خطیر و حساس دوام بیاورد، چنین رسالتی بسیار خطیر و در عین حال مبارک است.


استاندار آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که یک خبرنگار مسؤولیت‌پذیر هرگز این شغل شریف را با مسایل تجاری و اقتصادی درهم نمی آمیزد، افزود: اعتقاد دارم آذربایجان و تبریز استحقاق بیشتری برای آرمان شهر شدن در منطقه دارد، که این مهم بدون توجه به نقش و جایگاه خبرنگاران ممکن نخواهد بود.


علیرضابیگی در بخش دیگری از سخنان خود خبرنگارگریزی را موجب محروم ماندن برخی مدیران و مسؤولان از یک فرصت بسیار عمیق دانست و افزود: از دست دادن این فرصت لطمات متعددی به خود مدیر و مجموعه تحت مدیریتش باز خواهد گشت، آنچه مسلم است؛ در عصر ارتباطات کسی نمی تواند در مقابل گردش اطلاعات مرزبندی ایجاد کند.


وی یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران را آزادی بیان و مطبوعات در کشور عنوان کرد و افزود: امروزه صدها رسانه با دیدگاه‌ها و نگرش‌های موافق و مخالف دولت در حال فعالیت هستند که باید از چنین موقعیت، امکانات و ظرفیتی برای تبدیل تهدید دشمنان به فرصت های توسعه استفاده کرد.


استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش ارزنده خبرنگاران در جریان امدادرسانی و ساخت و ساز مناطق زلزله‌زده ارسباران در طول یک سال گذشته اظهار داشت: رسانه های استان ثابت کردند تمام هدف و تلاش خود را در راستای توسعه آذربایجان و تبریز به کار گرفته اند، زلزله 21 مرداد سال گذشته نمونه ای از همبستگی دولت و مردم در نظام بود.


گفتنی است، در پایان این مراسم تعدادی از خبرنگاران و مدیران مسؤول مطبوعات آذربایجان شرقی به نمایندگی از همکاران خود به بیان دغدغه‌های جامعه خبری و رسانه ای استان پرداختند./935/پ202/ب

ارسال نظرات