۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۱۸۰۲۰۳

کشورهای مورد شنود آمریکا کدام اند

خبرگزاری رساـ آلمان در کنار فرانسه و ژاپن جزو هدف های سطح متوسط جاسوسی برای آژانس امنیت ملی آمریکا طبقه بندی شده است.
کشورهای مورد شنود آمریکا کدام اند

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، اشپیگل آنلاین گزارش داده است که با دسترسی به فهرستی محرمانه از آرشیو ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا، این نکته روشن شده است که آلمان یکی از هدف های جاسوسی این آژانس بوده است.


به گزارش اشپیگل آنلاین؛ آلمان در کنار فرانسه و ژاپن جزو هدف های سطح متوسط جاسوسی برای آژانس امنیت ملی آمریکا طبقه بندی شده است.


گفتنی است در اوایل ماه ژوئن امسال ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا اسنادی را منتشر کرد که پرده از برنامه های جاسوسی و مراقبت گسترده این آژانس در شبکه اینترنت برداشت. از آن زمان تاکنون، به دفعات جزییات بیشتری درباره اسناد آژانس امنیت ملی آمریکا در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد.


به گزارش اشپیگل آنلاین؛ موضوعاتی همچون فروش سلاح، تکنولوژی های جدید و داد و ستدهای بین المللی آلمان نیز در درجات بعدی اهمیت برای سازمان اطلاعات
ی آمریکا قرار می گیرند.


همچنین به گزارش دویچه وله؛ کشورهایی که در راس فهرست هدف های جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا قرار دارند عبارتند از: چین، روسیه، ایران، پاکستان، کره شمالی و افغانستان.

از سوی دیگر بر اساس فهرست منتشر شده کشورهایی نظیر کامبوج، لائوس و ویتنام از درجه اهمیت کافی برای انجام اقدامات اطلاعاتی آمریکا برخودار نبوده اند. همچنین برخی از کشورهای اروپایی مانند فنلا،ند، کرواسی، دانمارک و جمهوری چک نیز در کانون توجه فعالیت های جاسوسی آمریکا قرار نداشتند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات