۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۵
کد خبر: ۱۸۰۳۲۲
آیت الله نظری:

هیاهو برای کسب کرسی قدرت شایسته نظام اسلامی نیست

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری با بیان این که متأسفانه برخی ها برای کسب کرسی و منصب دست به هیاهو می زنند، تأکید کرد: این گونه رفتارها و هیاهو برای کسب کرسی منصب و قدرت شایسته نظام اسلامی نیست.
 آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه دوشنبه شب در مراسم ختم حجت‌الاسلام رسول تقوایی از جانبازان و فعالان انقلابی شهرستان سوادکوه که در مسجد جامع زیراب برگزار شد، قرآن و عترت را سرمایه ای عظیم دانست و گفت: امروز این سرمایه در اختیار شیعه است که باید در حراست از آن کوشا باشند.

 

وی با بیان این که عظمت علم در انبیا، خاتم پیغمبران و قرآن کریم مشهود است، افزود: باید از سرمایه عظیمی که امروز در اختیار داریم به خوبی محافظت کنیم.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه، فقها و عالمان دینی را حافظان اصلی قرآن دانست و خاطرنشان کرد: قدم برداشتن طلبه برای کسب علم حرکت به سمت بهشت است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه به جایگاه ارزشمند علما در اسلام اشاره کرد و گفت: این جایگاه آن‎قدر با عظمت است که ملائکه پر و بال خود را برای تحصیل طالب علم می‌گشایند.

 

وی با بیان این که بر اساس آیات و روایات دینی جوهر قلم عالم از خون شهید نیز ارزشمندتر است، ادامه داد: عالم و شهید دارای رابطه علت و معلولی هستند و آموزش آموزه‌های دینی از سوی عالم موجب پرورش شهید می‌شود.

 

آیت‌الله نظری خادم الشریعه روحانیت را محور تعلیم و تبلیغ دین معرفی کرد و گفت: نگاه به خانه خدا، قرآن، چهره والدین و چهره عالم در آموزه‌های دینی عبادت است.

 

استاد سطح عالی حوزه با بیان این که مدیریت دینی جامعه اسلامی در دوران غیبت بر عهده علما است، افزود: مردم باید همواره ارتباط خود را با علما و طلاب بیشتر تقویت کنند.

 

وی دین مبین اسلام را کامل ترین دین در جهان معرفی کرد و گفت: در جامعه اسلامی باید همه امور بر محوریت مبانی دینی باشد.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در ادامه سخنان خود مال و مقام را دو عامل مهم انحراف بشر دانست و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا در مال حلال خور شویم و در مقام نیز شایسته سالاری را مورد نظر قرار دهیم.

 

وی با بیان این که متأسفانه برخی ها برای کسب کرسی و منصب دست به هیاهو می زنند، تأکید کرد: این گونه رفتارها و هیاهو برای کسب کرسی منصب و قدرت شایسته نظام اسلامی نیست./950/پ203/ب

ارسال نظرات