۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۱۸۰۴۱۶
پس از تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر؛

دو رآکتور جدید در بوشهر

خبرگزاری رساـ بر طبق آمار و ارقام رسمی، هر ساله آهنگ رشد نیاز به انرژی الکتریکی در ایران، 7 تا 10 درصد رشد داشته و از این نقطه نظر روسیه نقش فعالی در تامین انرژی ایران بازی می کند.
نيروگاه اتمي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای روسیه در خبری گفت: در عرض چند هفته، واحد اول نیروگاه بوشهر به طور رسمی توسط روسیه به طرف ایرانی تحویل خواهد شد.


به گزارش صدای روسیه؛ سید عباس عراقچی، سخنگوی ایران وزارت خارجه در روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: مذاکرات دو جانبه بین ایران و روسیه در مورد جنبه های همکاری در زمینه انرژی هسته ای در جریان است.


نماینده وزارت امور خارجه تاکید کرد که مسائلی مانند گسترش آینده نیروگاه هسته ای بوشهر به چند واحد دیگر و ساخت نیروگاه های هسته ای دیگر در ایران با کمک روسیه نیز مورد بحث قرار گرفته است.


همچنین ولادیمیر یوسیف رئیس مرکز تحقیقات سیاسی- اجتماعی روسیه نیز در این باره گفت: روسیه و ایران به ساخت رآکتورهای انرژی جدید در دو جایگاه آزاد نیروگاه اتمی بوشهر علاقمند هستند.فکر می کنم که طی سه تا پنج سال روسیه بتواند دو رآکتور با قدرت 1000 مگاوات بسازد.


قابل ذکر است اجرایی کردن چنین پروژه ای به نفع اقتصاد هر دو کشور خواهد بود. بر طبق آمار و ارقام رسمی، هر ساله آهنگ رشد نیاز به انرژی الکتریکی در ایران، 7 تا 10 درصد رشد داشته و از این نقطه نظر روسیه نقش فعالی در تامین انرژی ایران بازی می کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات