۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۱۸۰۸۷۶
استاد حوزه علمیه اردکان:

معنویت پایه و اساس طلبگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اردکان معنویت را پایه و اساس طلبگی خواند و گفت: طلبه مورد تأیید امام زمان اهل درس، تقوا و اخلاق پسندیده است؛ به طوری که تجلی‌گر پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت باشد.
حوزه علميه

حجت الاسلام ناصر سعیدی‌پناه، معاون پژوهش مدرسه امام صادق اردکان، در گفت وگو با خبر نگار خبر گزاری رسا در یزد اظهارداشت: مدیران مدارس به منزله طبیب برای طلاب هستند؛ از این رو باید در مرحله نخست به‌ صورت کامل طلبه ها و محیطی که در آن قرار دارند را بشناسند تا بتواند نسخه مفیدی برای آن‌ها بنویسند.

وی در ادامه افزود: مدیران مدارس باید در انتخاب استاد نهایت تلاش خود را داشته باشند؛ چرا که طلبه‌ای ‌موفق است که دارای استاد موفقی باشد. 

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام صادق اردکان با اشاره به ویژگی های طلبه مطلوب بیان داشت: طلبه مورد تأیید امام زمان اهل درس، تقوا و اخلاق پسندیده است؛ به طوری که تجلی‌گر پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت به‌ ویژه امام زمان(عج) باشد.

حجت الاسلام سعیدی‌پناه اظهار داشت: طلاب تثبیتی باید حوزه و طلبگی را کامل بشناسند و با شناخت از همه جوانب وارد حوزه شوند، نه این که وارد حوزه شده و سپس به فکر شناخت باشند.

معاون پژوهش مدرسه امام صادق اردکان تصریح کرد: انگیزه‌ها نه تنها برای ورود به حوزه باید قوی باشد بلکه طلاب انگیزه خود را بر محور معنویت قرار دهند؛ چون پایه و اساس طلبگی معنویت است.

وی در ادامه تصریح کرد: طلاب نو ورود باید توانایی‌های خود را سنجیده و در صورت عدم توانایی وارد حوزه نشوند؛ همچنین در این مورد مدیران حوزه باید دقت کافی را داشته باشند.

حجت الاسلام سعیدی‌پناه در پایان گفت: حوزه‌ای مورد پسند امام زمان(عج) است که در آن علم در سطح قوی کار شده تا مردم به آگاهی کامل از دین برسند./970/ت302/غ

ارسال نظرات