۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۱۸۱۴۲۳

قطع کمک های نظامی اروپا به مصر

خبرگزاری رسا ـ وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از یک نشست اضطراری در بروکسل پایتخت بلژیک، در بیانیه مشترکی اعمال خشونت از سوی تمام طرف های درگیر در بحران مصر را محکوم کردند.
تجهيزات نظامي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری گفت: وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از یک نشست اضطراری در بروکسل پایتخت بلژیک، در بیانیه مشترکی اعمال خشونت از سوی تمام طرف های درگیر در بحران مصر را محکوم کردند.


به گزارش این خبرگزاری؛ اتحادیه اروپا در این نشست فرستادن جنگ افزار نظامی به مناطقی که احتمال به کارگیری جنگ افزار علیه شهروندان عادی وجود دارد را ممنوع کرده است. این ممنوعیت شامل کشورهایی است که آشکارا حقوق بشر را نقض می‌کنند.

 

از زمان برکناری محمد مرسی، رئیس جمهور منتخب مصر توسط نظامیان (سوم ژوئیه 2013)، حامیان اسلام گرای او که اغلب از جمعیت اخوان المسلمین هستند دست به تظاهرات زده اند. نیروهای پلیس و ارتش این کشور نیز بر شدت سرکوب معترضان حامی مرسی افزوده است و بسیاری از رهبران و اعضای ارشد اخوان المسلمین را بازداشت کردند.

دویچه وله در ادامه افزود: ایتالیا پیش از برگزاری نشست روز تاکید فراوان داشت که ارسال جنگ افزار به مصر دست کم تا زمانی که ارتش این کشور شرایط فوق العاده اعلام کرده به حالت تعلیق درآید.


قابل ذکر است دولت آلمان که در تلاش ناکام دیپلمات های اروپایی و آمریکایی برای میانجیگری میان ارتش و اسلام گرایان سهیم بوده، یک هفته پیش از نشست بروکسل ارسال تجهیزات نظامی به مصر را متوقف کرده بود.


بنابر این گزارش؛ کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کرد تا بار دیگر میان دولت انتقالی، ارتش و اسلام گرایان اخوان المسلمین میانجیگری کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات