۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۸۱۹۱۵
آیت‌الله علوی گرگانی:

برنامه‌های دهه کرامت باید مطابق با مقام و منزلت حضرت معصومه باشد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی گفت: تمام مقدمات شأن نزول حضرت معصومه(س) به قم همچون شأن نزول ورود حضرت محمد(ص) به مدینه است و این نشان از عظمت حضرت معصومه(س) دارد که ما باید در راستای همین عظمت در دهه کرامت برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی، استاد برجسته حوزه علمیه قم ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی بزرگداشت دهه کرامت، با بیان این‌که خداوند به هر کس بیان و کیفیتی داده که مختص اوست، گفت: باید با تلاش و حفظ تقوای الهی رو به جلو حرکت کنیم.
وی افزود: آیات و رهنمودهای الهی بی‌همتا و عالی است، البته شاید برخی سخنان و بیانات افراد خوب باشد ولی باید در نظر داشته باشیم که هیچ سخنی به مرتبه و والایی آیات قرآن نمی‌رسد.
استاد برجسته حوزه علمیه قم اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ما توجه به شعائر خداوند است و این‌که ما باید این شعائر را بزرگ بشماریم، چون خانواده‌ای به بزرگی و کرامت اهل‌بیت(ع) پیدا نمی‌شود و موفقیت و پیشرفت ما در هر زمینه‌ای در گرو توسل و توکل به اهل‌بیت(ع) است.
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که سه یا چهار امام معصوم درباره زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) پیام داده‌اند و توصیه به زیارت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: در روایات داریم که هر کس حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود که حتی چندین روایت هم وجود دارد که فهو الجنه، یعنی زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) بهشت است.
وی با اشاره به این‌که جایگاه حضرت معصومه(س) در روایات اسلامی بسیار بالا است، ادامه داد: امام صادق(ع) در حدیثی که پیش از ولادت امام موسی کاظم(ع) پدر گرامی حضرت فاطمه معصومه(س) بیان فرمودند «زیارت این بانوی کریمه اگر با معرفت صورت بگیرد موجب ورود انسان به بهشت خواهد بود».
استاد برجسته حوزه علمیه قم تصریح کرد: تمام مقدمات شأن نزول حضرت معصومه(س) به قم همچون شأن نزول ورود حضرت محمد(ص) به مدینه است و این نشان از عظمت حضرت معصومه(س) دارد که ما باید در راستای همین عظمت برنامه‌ریزی و حرکت کنیم.
وی با بیان این‌که ستاد بزرگداشت دهه کرامت، ستاد بسیار ارزشمندی است و به یقین موجب شفاعت از سوی حضرت معصومه(س) در روز قیامت خواهد بود، ادامه داد: فعالیت‌های گسترده‌ای باید در دستور کار همه سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی و مذهبی در دهه کرامت قرار گیرد.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: برگزاری جشن‌های دهه کرامت در سطح بین‌المللی یکی از مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و تلاش شود جشن‌های رضوی و فاطمی رونقی فراتر از میزان کنونی را پیدا کنند./907/پ202/ج
ارسال نظرات