۱۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۱۸۲۶۱۳
در حوزه علمیه خواهران دامغان مطرح شد؛

بررسی نشانه‌های تدبیر خداوند در هستی

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان گفت: زندگی برپایه اتکا و توکل به قدرت هستی بخش خداوند انسان را از غرق شدن در گرداب وابستگی به دنیا نجات می دهد، فرج را نزدیک و رحمت و رضایت الهی را در زندگی انسان ها جاری می کند.
بررسی نشانه‌های تدبیر خداوند در هستی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، طیبه مهرابی، مدیر حوزه علمیه فاطمیه شهرستان دامغان، امروز در جلسه درس اخلاق این حوزه با اشاره به آیات سوره مبارکه ملک به سه مبحث فرمانروایی، ربوبیت و نشانه های تدبیر خداوند در دنیا پرداخت.

 

وی قدرت خداوند در آرامش بخشیدن به مخلوقات را جلوه ای بارز از فرمانروایی خداوند عنوان کرد و افزود: همه برای یک زندگی همراه با آرامش و آسایش خلق شده اند اما خداوند به تعدد از انسان ها می خواهد که در آفرینش خود و دنیای پیرامون اندیشه کنند و بدانند اقوامی بودند که نعمات خدا را انکار کردند و به سبب همان مواهب طبیعی هلاک شدند.

 

 مهرابی تصریح کرد: همه هستی قلمرو فرماندهی و تدبیر بی مانند الهی است و نظام حاکم بر طبیعت هر لحظه تحت امر او تغییر و تحول می یابد و این دگرگونی ها درس و آموزه های خداوندی برای انسان است که مغرور نشود و بر دنیا تکیه نکند. این مفهوم نمونه ای از خداشناسی برای بشری است که پروردگار رسولان بسیاری را برای هدایت او به سوی مبدأ هستی و شناخت نعمت های ظاهر و نهفته جهان خلقت مبعوث کرد.

 

 استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: انسانی که قرآن، پیامبر و ائمه را شاهد و ناظر رفتار و کردار خود بداند و مطابق با آموزه های اسلامی عمل کند بی شک مسیر تکامل معنوی و سعادت عقبی و قرب الی الله را به سلامت می پیماید و راه او صراط مستقیم مد نظر پروردگار است.

 

 مدیر حوزه علمیه خواهران دامغان تأکید کرد: درک درست انسان از رابطه خود با معبود و ابزاری که خداوند در اختیار او قرار داده تا زندگی مادی و معنوی خود را تدبیر کند، بدون تردید خط بطلانی بر تفکرات رب النوعی و اصالت دادن به علوم بشری و توانایی های انسانی به عنوان ذات هستی خواهد بود./977/پ202/س

ارسال نظرات