۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۱۸۲۷۶۴

چندخبر کوتاه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری 2 یادواره شهدا در شهریور و مهرماه سال جاری خبر داد.
ارشاد البرز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، مجتبی ابراهیمی درباره مهمترین مصوبات «سیزدهمین جلسه شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت» گفت: این جلسه که به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز و با حضور اعضا برگزار شد، 4 مصوبه را ره آورد خود داشت.

جانمایی تندیس حاج ذبیح الله‌بخشی

وی نخستین مصوبه را برگزاری یادواره شهید «ایرج خرم جاه» برشمرد و افزود: برهمین اساس روز پنج‌شنبه 14 شهریورماه از ساعت 10 تا 12 در سالن اجتماعات سپاه پاسداران استان شاهد برگزاری یادواره‌ای برای این شهید گلگون کفن خواهیم بود.

شهید ایرج خرم جاه شهیدی است که مزار وی در همدان و پس از سال‌ها کشف شد و خانواده ایشان نیز هم اکنون در ساوجبلاغ حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری دومین یادواره نیز در مهرماه سال جاری خبر داد و گفت: یادواره و بزرگداشت 2 هزار شهید سرافراز ارتش و شهید سرلشگر فلاحی از دیگر یادواره‌هایی خواهد بود که 10 مهرماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و لشگر 23 تکاور ارتش در سالن شهیدان نژاد فلاح برگزار خواهد شد.

یادواره شهید سرلشگر فلاحی و 2 هزار شهید

وی ثبت خاطرات خانواده‌های شهدای استان البرز با مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران در کنار جانمایی و نصب تندیس مرحوم حاج ذبیح الله بخشی را در یکی از میادین اصلی شهر از دیگر مصوبات سیزدهمین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ذکر کرد. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز همچنین گفت: طی مکاتبه‌ای که با رسانه‌های استان صورت می‌گیرد هریک از رسانه‌های مکتوب در هر شماره ستونی را به پرداختن پیرامون موضوع دفاع مقدس اختصاص خواهند داد.

همچنین برگزاری کنفرانس خبری در هفته دفاع مقدس، تجلیل از خانواده معزز شهدا و رژه هفته دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه خواهدبود.

برگزاری سلسله نشست‌های بصیرت افزایی ویژه جوانان در فردیس با همکاری و مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس سلسله نشست‌های بصیرت افزایی در پارک تندرستی این شهرستان برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام فلاح اظهار داشت: با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس، مدیریت حوزه‌های علمیه استان البرز، سپاه ناحیه امام رضا(ع) و همچنین حوزه علمیه امام جواد(ع) سلسله نشست‌های بصیرت افزایی ویژه جوانان در پارک تندرستی فردیس برگزار می‌شود.

وی افزود: این نشست‌ها با هدف شناخت آسیب‌ها و تهدیدات پیش روی جامعه جوان کشور و به منظور مقابله با اقدامات و تلاش‌های دشمنان نظام و ایران اسلامی در جهت آلوده کردن نسل جوان و آینده ساز میهن، به اندیشه‌های فکری منحرف نو ظهور، برگزار می‌شود.

وی همچنین اظهار داشت: باهدف گسترش فعالیت‌های فرهنگی در بوستان‌ها و فضاهای تفریحی و گسترش مباحث دینی و انتقال آن از سالن‌های سرپوشیده همایش به فضای باز، این سلسله نشست‌ها در محیط عمومی پارک تندرستی برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام فلاح موضوع این نشست‌ها را دشمن شناسی، بیداری اسلامی، پخش مستندهایی در خصوص آخرالزمان، نقدفیلم و ... با حضور کارشناسان و رهیافتگان، نقد و بررسی تشکیلات بهاییت به همراه پخش فیلم مستند از این فرقه ضاله، نقد وبررسی فضای مجازی و ماهواره با حضور کارشناسان رسانه، بررسی فرقه وهابیت، ناگفته‌های جنگ 33 روزه لبنان، دفاع مقدس و پرسش و پاسخ در مورد عرفان‌های نوظهور با حضور کارشناسان این حوزه عنوان کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس زمان برگزاری این نشست‌ها را تا 29 شهریورماه اعلام کرد و گفت: این سلسله نشست‌ها در روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء در پارک تندرستی برگزار خواهد شد.

استقبال از هفته فرهنگ رضوی در استان البرز

مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: امسال، دومین سال متوالی است که برنامه‌های متنوع هفته فرهنگ رضوی در البرز برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: برنامه‌های  هفته فرهنگ رضوی در استان البرز از 16 شهریور ماه آغاز و تا 26 همین ماه ادامه خواهد داشت.

مجتبی ابراهیمی خاطرنشان کرد: در طول این هفته کلیه ادارات ارشاد استان به همراه برخی ادارات دیگر میزبانی برگزاری برنامه‌ها را به عهده دارند.

وی افزود: ادارات بهزیستی شهرستان‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد‌، فرهنگسراها و ادارات آموزش و پرورش، امسال برگزاری بخشی از برنامه‌های این هفته را عهده‌دار شده‌اند.

ابراهیمی ادامه داد: نمایشگاه کتاب، نمایشگاه عکس رضوی، نمایشگاه تجسمی، بخش نمایشگاهی این هفته را در مناطق مختلف استان پوشش می‌دهند.

وی از برگزاری مسابقه کتابخوانی، شب شعر رضوی، برگزاری نمایش صحنه‌ای و خیابانی به عنوان بخش دیگری از برنامه‌های این هفته نام برد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: برگزاری نشست‌های سبک زندگی، کارگاه خوشنویسی، همایش مذهبی و قرآنی بخش دیگری از برنامه‌های این هفته می‌باشند.

وی ابراز داشت: شرکت در کلیه برنامه‌های این هفته برای کلیه علاقه‌مندان به سیره اهل بیت(ع) به خصوص امام هشتم شیعیان آزاد و رایگان می‌باشد.

ابراهیمی گفت: بدون شک برگزاری چنین برنامه‌هایی تاثیر به سزایی در ترویج فرهنگ رضوی و آشنایی مردم به ویژه جوانان با سیره عملی و اخلاقی امام رضا(ع) خواهد داشت.

وی در ادامه صحنه تئاتر شهر کرج، سالن آمفی تئاتر استاد سیروس صابر و پلاتوی اداره کل ارشاد را پایگاه عرض اندام هنرمندان البرزی در این جشنواره ذکر کرد.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت، دفاع مقدس، متون محلی از جمله محورهای اصلی آثار نمایشی  است و بهره گیری از نویسندگان بومی استان در نگارش نمایشنامه‌ها از شاخصه‌های بدیع در این دوره از جشنواره به شمار می‌رود.

البرز در تب و تاب سومین جشنواره استانی تئاتر

مجتبی ابراهیمی درباره برگزاری سومین جشنواره تئاتر استانی البرز گفت: از مجموع 100 متن نمایشی که پس از فراخوان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد، 38 متن به بخش رقابتی راه یافت که طبق برنامه ریزی‌های به عمل آمده از 15 شهریورماه بازبینی آثار توسط اعضای هیئت شورای نظارت بر تئاتر استان انجام خواهد شد و 8 اثر نیز در بخش جنبی تحت عنوان «نمایشنامه خوانی» بازبینی خواهد شد.

ابراهیمی در ادامه با بیان این‌که استقبال هنرمندان از دور سوم جشنواره استانی تئاتر بی‌نظیر و بسیار گسترده بوده است، به مقایسه حضور هنرمندان در این دور از جشنواره در مدت مشابه پرداخت و گفت: بیشترین آثار شرکت کنندگان از شهرستانهای کرج، ساوجبلاغ، اشتهارد و نظرآباد بوده و در مقایسه با جشنواره دوم نشان از حضور گسترده هنرمندان می دهد.

وی افزود: تمرین گروه‌های نمایشی از 20 روز گذشته آغاز شده و تا 15 شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت و در حال حاضر فضاهای تئاتر شهر، سینما تئاتر چمران، پلاتوی اداره کل ارشاد پذیرای گروه‌های نمایشی برای اجرا است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اظهار داشت: گروه‌های نمایشی بعد از بازبینی در مرحله پایانی بر روی صحنه سومین جشنواره تئاتر البرز قرار می‌گیرند و از 6 لغایت 10 مهرماه به رقابت آثار بومی می‌پردازند.

با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان البرز همایش بهبودیافتگان از اعتیاد برگزار شد.

پیش از ظهر امروز همایش بهبودیافتگان با حضور بهبودیافتگان و جمعی از مسئولین استانی در سالن استاد سیروس صابر اداره کل فرهنگ و ارشاداستان البرز برگزارشد.

در این همایش که باحضور مجتبی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، عسگری مورودی مدیرکل اموراجتماعی استانداری، مدیرکل اطلاعات و مسئولین ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان البرز برگزارشد سرهنگ زنگی جانشین فرماندهی انتظامی استان ضمن تاکید بر انجام کار فرهنگی در مقوله پیشگیری از اعتیاد، برنقش خانواده‌ها در این و همچنین حفظ سلامت بهبودیافتگان اشاره و بر تشویق بهبودیافتگان توسط خانواده، دوستان و جامعه تاکید کرد.

در ادامه عسگری مورودی مدیرکل اموراجتماعی استانداری البرزضمن تقدیر و تشکر از مسئولین برگزار کننده همایش نجات یافتگان اظهار داشت: این همایش جشن اراده عشق و آگاهی است و تاثیر عنصر محبت را در خانواده بسیار مهم دانست.

وی همچنین از تلاشهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث فرهنگ سازی و اقدامات انجام شده در بحث پیشگیری از اعتیاد  تقدیر و تشکر نمود و گفت: باتوجه به این‌که در شرایط فعلی جامعه با جنگ نرم و تهاجمات فرهنگی و بحث بحران هویت در جوانان روبرو هستیم فرهنگ سازی می‌تواند بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

در پایان این مراسم از مسؤولان انجمن‌های ترک اعتیاد و تعدادی از بهبودیافتگان از اعتیاد در استان البرز تقدیر به عمل آمد./966/پ203/ی

ارسال نظرات