۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۲۸۰۵
حجت الاسلام جوشقانیان:

مکتب های انحرافی به دنبال ذلالت و گمراهی جوانان هستند

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که مکتب های انحرافی به دنبال ذلالت و گمراهی جوانان هستند، گفت: انسان باید آن چه که قرآن و عترت می گوید را در زندگی خود اجرا کرده که سبب سعادت او خواهد شد.
حجت‌الاسلام حسين جوشقانيان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسین جوشقانیان، عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، عصر یازدهم شهریور در نخستین یادواره شهدای روحانیت شهرستان آمل که در مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد با بیان این که محبت به اهل بیت معصومین(ع) آثار و برکات فراوانی برای انسان دارد، گفت: محبت به اهل بیت(ع) ثمره اش بهشت برین است که رابطه ای قلبی در انسان به وجود می آید که این رابطه در شهدای روحانیت بسیار پر رنگ بود.

 

وی با اشاره به این که نام ائمه اطهار(ع) دل این عزیزان را نورانی کرده و حالت معنوی خوبی به آنان می داد، بیان داشت: در پنج هزار وصیت نامه بررسی شده از شهدای گران قدر نام حضرات معصومین وجود دارد که به معنی تربیت آنان براساس سیره اهل بیت(ع) است.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که امروز باید از شهدا که باعث غرور و افتخار ما هستند الگوگیری کنیم، ادامه داد: محبت اهل بیت(ع) در کردار و رفتار رزمندگان وجود داشت که سبب شد به چنین جایگاه ارزنده ای برسند.

 

حجت الاسلام جوشقانیان با تاکید بر این که انسانی که اهل ایمان باشد خداوند منان محبت اهل بیت معصومین(ع) را در دل او جای می دهد، ادامه داد: حضرت امام خمینی(ره) انسان های عارف و سالکی تربیت کرد که افق آینده را به وضوح دیدند.

 

وی با اشاره به این که محبت اهل بیت معصومین(ع) باید تبدیل به مودت شده و مکتب امام صادق(ع) در زندگی ما پیاده شود، بیان داشت: شهدا به امامت نور زندگی خود را دنبال کردند.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر این که مکتب های انحرافی به دنبال ذلالت و گمراهی جوانان هستند، گفت: انسان باید آن چه که قرآن و عترت می گوید را در زندگی خود اجرا کرده که سبب سعادت او خواهد شد.

 

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که بندگی خداوند منان باید در مسیر مشروع و دین خدا باشد، خاطرنشان کرد: شهدا با فرمول قرآن و عترت به این تعالی و عظمت رسیدند و در همه قطعات پازل زندگی آنان تلاش در راستای کسب رضای خداوند منان وجود داشت.

 

حجت الاسلام جوشقانیان با تأکید بر این که مسائلی چون ولایت فقیه، حجاب و ارزش های متعالی در وصیت نامه شهدای گرانقدر وجود داشت، گفت: ما باید پاسخ گوی خون های پاک شهدا بوده و در مسیر نورانی آنان گام برداریم.

 

وی با بیان این که باید مراقب باشیم تا خط و مسیر شهدا را گم نکنیم، بیان داشت: انسان باید در کردار و رفتار خود خواست امام زمان(عج) را مورد توجه قرار دهد.

 

عضو هیأت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به این که بیش از چهار هزار شهید روحانیت در انقلاب ما وجود دارد، گفت: شهدای روحانیت در جهاد علمی و عملی جایگاه والایی دارند که باید مقام ارزنده آنان گرامی داشته شود./950/پ202/س

ارسال نظرات