۱۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۸۳۳۳۳
حجت الاسلام قرائتی؛

طلاب فنون شنا و تیراندازی را در کنار خط خوش فراگیرند

خبرگزاری رسا‌ ـ رییس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مدیران حوزه های علمیه در امر تفسیر، تهذیب و تبلیغ باید اهتمام بیشتری داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مفسر قرآن و رییس ستاد اقامه نماز کشور، امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه منطقه کاشان، در مصلای بقیه الله الاعظم این شهرستان گفت: تفسیر، تهذیب و تبلیغ در یک کلمه لب و زبان خلاصه می شود که لب و زبان کارآیی چند منظوره دارد.

 

وی با اشاره به این که برای طلاب باید آیه ای بیان شود که کارآیی تفسیر و تهذیب و تبلیغ را داشته باشد، گفت: آیاتی را که مانند اکسیژن مورد نیاز طلاب است به طلاب بدهید.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همچنین شرط اول طلبگی را فراگیری فنون شنا، تیراندازی و خط خوش دانست و تأکید کرد: یک روحانی باید به تمامی فنون مورد نیاز در جامعه آشنایی و تبحر داشته باشد تا مورد تمسخر دیگران قرار نگیرد.

 

وی یادآور شد: طلاب از همان ابتدای دوران تحصیل طلبگی باید کار تبلیغ دین را حتی اگر با بیان داستان راستان باشد آغاز کنند تا در راه تبلیغ دین به تبحر لازم برسند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادداشت نکات برجسته و ارزنده توسط طلاب را مهم دانست و گفت: سعی کنید گفتار زیبایی را که حتی از یک فروشنده و یا یک متن نوشته شده بر روی خودرو را یادداشت کنید و در آینده از آن بهره‌مند شوید.

 

به گفته وی برخی اوقات عوام نیز سخنانی دارند که قابل نوشتن و یادداشت کردن است ومی تواند برای انسان آموزنده و عبرت آمیز باشد.

 

وی افزود: از یادداشت هایی که به مرور نوشته بودم به چندین دفتر و  زونکن تبدیل شد و بعد از تایپ چند هزار سخنرانی  در موضوعات مختلف شد و در نتیجه امروز به 7 هزار جلد کتاب تبدیل شده است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین از طلاب خواست به کامپیوتر و لب تاپ زیاد تکیه نکنند که آخوندی به جای نمره 20نیاز به جوهره دارد و آخوند باید جوهره داشته باشد.

 

وی دوران طلبگی طلاب امروز در حوزه های علمیه را بهترین دوران طلبگی دانست و با اشاره به این که از فرصت و امکانات موجود برای تحصیل علوم دینی  نهایت استفاده را داشته باشند یاد آورشد: در گذشته حوزه های علمیه به جای شیر آب منبع آبی داشتند که پر از کرم بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی بیان خطبه های عربی توسط روحانیون در منبر را غیر ضروری خواند و یاد آور شد: خطبه خواندن باید همه فهم باشد و مانند تواشیح عربی نباشد که حتی خوانندگان تواشیح عربی نیز از معنای آن عاجز هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور همچنین با اشاره به این که بیشتر کشورهای جهان دارای فرمانده و رهبر هستند که حرف اول و آخر را در کشور خود می زنند، یاد آور شد: جمهوری اسلامی ایران تنها کشور جهان است که  ولایت فقیه، رهبری، هدایت و سکان آن را در دست دارد./939/پ202/ع 

ارسال نظرات