۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۳۹۶
نماینده مردم اهواز در مجلس تشریح کرد؛

تفاوت راه‌های دستیابی به قدرت و ثروت در اسلام با نظام غرب

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به تفاوت تعاون در اسلام با سرمایه داری در غرب اشاره کرد و افزود: سردمداران غرب بر این باورند که همگان باید در خدمت ما برای رسیدن به ثروت باشند.
ناصر سوداني، نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر سودانی، نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم تقدیر از تعاونی های برتر استان خوزستان که در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اهواز برگزار شد، به اندیشه های گوناگون پیرامون توزیع قدرت و ثروت اشاره کرد و افزود: تفکر سوسیالیستی بر این باور است که همگان باید در اختیار قدرت باشند و این قدرت است که صاحبان ثروت را مشخص می کند.

وی با اشاره به نگاه سرمایه داری موجود در غرب خاطر نشان کرد: این اندیشه بر این باور است که ثروت تعیین کننده آینده است و ثروتمندان تنها می توانند قدرت را در دست گیرند.

سودانی با بیان این که اندیشمندان غربی بر این باورند که قدرت و ثروت را باید به هر قیمتی به دست آورد، خاطر نشان کرد: جمله ای معروف ازسوی سیاستمداران انگلیسی وجود دارد که « ما باید انگلستان را بهشت کنیم اگر پیرامونش جهنم شود».

وی نگاه سلطه طلبانه غرب نسبت به دیگر ملت ها را برگرفته از تفکرات سرمایه داری دانست و افزود: رفتار های یک بام و دو هوای آمریکا در عرصه سیاست بین المللی در جهت رسیدن به اهداف نامشروع است.

سودانی با اشاره به ایجاد تفکری جدید در جهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطر نشان کرد: شعار جمهوری اسلامی ایران، استقلال و آزادی بوده است و این نشان دهنده اقتدار ایران اسلامی است.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که ایران پرچمدار مخالفت با استکبار در جهان است، گفت: اسلام طرفدار شکوفایی استعداد ها بدون واسطه قدرت و ثروت است.

دوری از زیاده خواهی امتیاز مهم تعاونی ها است

عضو کمیسیون قرآن و عترت مجلس طمع و زیاده خواهی را آفت اقتصاد دانست و خاطر نشان کرد: یکی از مهمترنی امتیازات تعاونی ها دوری از زیاده خواهی است.

وی کار در پرتو استعداد های شخصی را از دیگر ویژگی های مهم تعاونی ها دانست و ابراز داشت: امانتداری، صداقت و درستی از ویژگی های مهمی است که تعاونگران باید در کار سرلوحه خود قرار دهند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی به تفاوت تعاون در اسلام با سرمایه داری در غرب اشاره کرد و افزود: سردمداران غرب بر این باورند که همگان باید در خدمت ما برای رسیدن به ثروت باشند.

سودانی با بیان این که رستگاری از درون تعاون می جوشد، تصریح کرد: تعاون سنت پروردگار است و سبب رهایی جامعه از فقر نجات می شو./9464/پ202/ج

ارسال نظرات