۱۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۷
کد خبر: ۱۸۳۴۵۵
مدیر عامل خبرگزاری رسا:

انتخاب قالیباف اقدامی ارزشی از سوی شورای شهر تهران بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل خبرگزاری رسا انتخاب دکتر قالیباف به عنوان شهردار تهران را اقدامی ارزشی از سوی شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد.
حجت الاسلام محمد مهدي محققي
حجت‌الاسلام محمدمهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا، انتخاب مجدد دکتر محمدباقر قالیباف به عنوان شهردار تهران را تبریک گفت و این انتخاب را از سوی شورای اسلامی شهر تهران یک اقدام ارزشی ذکر کرد.
وی بر ضرورت استفاده دولت از جریان‌های رقیب در پست ها و مناصب دولتی تأکید کرد و گفت:  استفاده دولت از حجت‌الاسلام پورمحمدی که از رقبای ابتدایی رییس جمهور بود و این اقدام شورای اسلامی شهر تهران که یک اقدام ارزشی است نشان داد آن تفکری که برنده شده از دوره رقابت گذشته‌ و اکنون دوره استفاده از نیروهای توانمند، ارزشی و لایق است، امیدواریم دولت به شعار اعتدال پایبند باشد و نیروهای ارزشی در بدنه دولت حفظ شوند.
این فعال عرصه رسانه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تعامل نهادها و سایر قوا با دولت، اظهار کرد: شهردار تهران باید تعامل مناسبی با دولت داشته باشد و با پرهیز از مسائل سیاسی و جناحی از حاشیه سازی ها جلوگیری کند.
حجت‌الاسلام محققی حضور فعال در جلسات دولت برای پیگیری بهتر امور و حل مشکلات مردم و خدمت رسانی به مردم تهران را از اولویت‌های شهردار تهران عنوان کرد.
مدیرعامل خبرگزاری رسا بیان کرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب لزوم سالم سازی محیط زیست است و این مساله باید به خوبی از سوی شهرداری تهران پیگیری شود.
وی اولویت دهی به مستضعفان را از دیگر اقدامات مهم شهردار تهران خواند و با بیان این‌که تأثیر ناپذیری از نفوذ ثروتمندان و جاذبه ثروت باید سرلوحه کار شهرداری قرار گیرد، افزود:‌ برخی مواقع، موانع قانونی برای کارها به وجود می آید و در چنین مواردی قانون باید رعایت شود و از حیله های شبه قانونی پرهیز شود.
این فعال عرصه رسانه با بیان این که دکتر قالیباف یک عنصر انقلابی، خدوم و با سابقه در دفاع مقدس است، اظهار کرد: ما دکتر قالیباف را سرشار از روحیه ایثار می دانیم. ایثار به معنای گذشتن از خود و خدمت به دیگران و در اولویت قرار دادن دیگران نسبت به خود است.
مدیرعامل خبرگزاری رسا بر ضرورت توجه به بیت المال تأکید کرد و گفت: کارنامه مدیریت دکتر قالیباف مثبت است و امیدواریم همچون گذشته در کارهای خود موفق باشد.
حجت‌الاسلام محققی با اشاره به دیدار اخیر مدیر حوزه های علمیه با انبوه سازان خاطرنشان کرد: آیت الله حسینی بوشهری در این دیدار بر ضرورت شهرسازی با معیارهای ایرانی و اسلامی تأکید کرد.
وی با بیان این که مدیر حوزه های علمیه در این دیدار از آمادگی حوزه برای پیشگامی و آموزش های فقهی برای انبوه سازان خبر داد، افزود: لازم است که انبوه سازان نسبت به احکام فقهی و ضوابط اسلامی که در ساخت و سازها باید رعایت شود آموزش ببینند و از الگوهای غربی پرهیز کنند.
مدیرعامل خبرگزاری رسا اظهار کرد: در معماری اسلامی و انبوه سازی باید مباحثی همچون حفظ حریم خانواده رعایت شود.
حجت‌الاسلام محققی توجه به پیوست های فرهنگی در کارهای عمرانی را مورد تأکید قرار داد و با بیان این که در مسکن مهر نیز برخی نقص ها در این زمینه وجود دارد، گفت: پیوست های فرهنگی در اقدامات فرهنگی مورد تأکید بزرگان دینی است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این زمینه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی با تأکید بر این که در فرهنگ سازی دینی، مسجد، حوزه های علمیه و مکان های مقدس در شهر سازی اسلامی باید محور قرار گیرند، تصریح کرد: قداست مکان های مذهبی باید حفظ شود و به هیأت‌های مذهبی خدمت رسانی شود چون این مکان ها به خوبی می توانند عشق به اهل بیت(ع) و پیروی از مکتب ایشان را در جامعه ترویج دهند.
مدیر عامل خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت سبک زندگی دینی، نقش تهران را در این باره سنگین ارزیابی کرد و گفت: توقع می رود که تهران در رعایت، بسط و تعمیق سبک زندگی اسلامی بر اساس تمدن اسلامی الگو و پیشقدم برای دیگر کلان شهرها و پایتخت‌های کشورهای اسلامی باشد.
این فعال عرصه رسانه خواستار نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر در شهرها شد و افزود: امروز کلان شهرهای ما بیش از گذشته نیازمند توجه به نهاد مقدس خانواده است و مسؤولان باید برای تقویت مناسبات و روابط حسنه بین اعضای خانواده فکری کنند.
حجت‌الاسلام محققی با بیان این که در روایات اسلامی نسبت به همسایه تأکیدات فراوانی شده است، اظهار کرد: فرهنگ همسایه داری، حل مشکلات و معضلات و بسط دادن روحیه ایثار باید در کلان شهرها ترویج داده شود.
مدیرعامل خبرگزاری رسا با تأکید بر این که فقه تجارت باید سرلوحه کار مراکز تجاری قرار گیرد، گفت: کاسبان، صاحبان مشاغل، سرمایه دارها و شرکت های تجاری، داد و ستد خود را بر اساس فقه اسلامی قرار دهند و دکتر قالیباف می تواند در این زمینه با کمک حوزه های علمیه پیشقدم شود.
این فعال عرصه رسانه بر گسترش ترویج فرهنگ اخلاق شهروندی تأکید کرد و توجه مسؤولان کلان شهرها به این امر را سبب آشنایی شهروند تراز دهه چهارم انقلاب اسلامی با ویژگی ها و وظایف خود دانست.
حجت‌الاسلام محققی در پایان خواستار تقسیم تهران به بخش های مختلف با محوریت مساجد شد و گفت: اگر در رأس هر مسجد یک مجتهد و اسلام شناس با روحیه آگاهی به زمان قرار گیرد و با روحانیان، ائمه جماعات و کانون های مذهبی منطقه خود در ارتباط باشد به حل مشکلات و معضلات شهر کمک شایانی خواهد شد./927/ت302/ع
ارسال نظرات