۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۸۳۶۹۱
حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی:

روحانیت پاک‌ترین و نورانی‌ترین مجموعه کشور است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که روحانیت بالاترین مرجع در جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، گفت: امروز به هر میزان که روحانیت تأثیرگذار باشد، به همان میزان دشمن تلاش می‌کند تا این اثر و نفوذ را کم کند.
حجت الاسلام رييسي معاون اول رييس قوه  قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی، معاون اول قوه قضاییه پیش از ظهر امروز سه شنبه نوزدهم شهریورماه در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور که با موضوع سبک زندگی در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد، روحانیت را اثرگذارترین جریان بر مردم با وجود تبلیغات بسیار دشمن دانست و افزود: امروز روحانیت در بین گروه‌های مرجع مطمئن‌ترین گروهی است که مرجعیت سیاسی و اجتماعی برای مردم دارد.

وی با بیان این‌که روحانیت بالاترین مرجع در جمهوری اسلامی شناخته می‌شود، گفت: امروز به هر میزان که روحانیت تأثیرگذار باشد، به همان میزان دشمن تلاش می‌کند تا این اثر و نفوذ را کم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی مسؤولیت صیانت از روحانیت را به ‌عهده علما، مراجع تقلید و مدیریت حوزه‌های علمیه و در مرحله بعد به‌عهده قوه قضاییه دانست و اظهار داشت: نفوذ افراد از بیرون، تهدید روحانیت است که باید مراقب آن باشیم.

معاون اول قوه قضاییه با بیان این‌که ما باید در کارهای مان آسیب شناسی را مورد توجه قرار دهیم و در گزینش‌ها دقت کنیم، رمز تداوم اعتماد را کنترل و نظارت دانست و گفت: کارآمدترین نظارت و کنترل، خودکنترلی است که به نقش تزکیه برمی‌گردد.

وی با اشاره به این‌که کسانی که می‌خواهند طلبه شوند، باید گزینش شوند و پس از ورود، باید اعتماد و کنترل در کنار هم باشد، افزود: طلبه باید خودساخته باشد و توجه داشته باشیم که باید طلاب خودساخته بسازیم.

رییس دادسرای ویژه روحانیت کاهش ورود پرونده به دادسرای ویژه روحانیت را یکی از کارهای مهم این دادسرا دانست و با بیان این‌که باید از پرونده سازی جلوگیری کنیم، ابراز داشت: تلاش کردیم در بسیاری از مسائل کوچکی که تبدیل به جرم نشده، پرونده‌ای تشکیل نشود و با صحبت و ریش سفیدی حل شود.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: پاک‌ترین و نورانی‌ترین مجموعه کشور، روحانیت است و باید از آن صیانت کنیم و نگذاریم آلوده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رییسی برخورد با عرفان‌های کاذب، دکان‌داری به نام دین و جریان‌های فاسد فکری و فرهنگی را از جمله کارهای اصلی دادسرای ویژه روحانیت دانست./956/پ202/ج

ارسال نظرات