۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۸۳۷۳۸

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امورخیریه

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه مرکزی نخستین کنگره بین المللی امامزادگان از برگزاری میز گردهای علمی نخستین کنگره بین المللی امامزادگان خبرداد.
اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، محمد مهرابی، مسؤول دبیرخانه مرکزی نخستین کنگره بین المللی امامزادگان در گفتگو با ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان با اشاره به اهدای لوح تقدیر و تندیس نخستین کنگره بین المللی امامزادگان به صاحبان 98 مقاله برترعلمی رسیده به این کنگره اظهار کرد: صبح روز چهارشنبه 20 شهریورماه صاحبان مقالات پذیرش شده در پنل‌های علمی کنگره که در 3 سالن جداگانه تشکیل می‌شود، مقالات خود را ارائه خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که ارائه مقالات توسط صاحبان آثار در حضور هیات داوران کنگره صورت می‌گیرد، افزود: هیات علمی نخستین کنگره بین المللی امامزادگان متشکل از 50 نفر از اساتید برجسته کشور است که برنامه‌ریزی علمی کنگره، نظارت بر محتوا، طراحی موضوعات، داوری مقالات، نظارت بر پذیرش و انتخاب مقالات برتر، حضور در پنل‌های علمی و نقد و بررسی مقالات را برعهده دارند.

 

مهرابی در پایان خاطرنشان کرد: صاحبان 18 مقاله برتر نخستین کنگره بین المللی امامزادگان در مراسم اختتامیه جوایزی نقدی دریافت خواهند کرد.

 

امامزادگان ظرفیت لازم را برای گردشگری دارند

حجت الاسلام محمد باقر بنابی، عضو فراکسیون احیای وقف در گفتگو با ستاد خبری کنگره بین المللی امامزادگان با بیان این مطلب که مباحث فرهنگی و مذهبی در گذشته مظلوم واقع شده بود، افزود: در سال‌های اخیر با توجه به رویکرد دولت و مسئولان نظام توجه به مباحث فرهنگی جدی تر شده است.

 

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای توجه به فرهنگ، تصریح کرد: ارتقا فرهنگ اسلامی ما از طریق توجه به امامزادگان و بقاع متبرکه بدست می‌آید.

 

عضو فراکسیون احیای وقف، منزلت امامزادگان و مساجد با تأکید بر اهمیت شناسنامه دار شدن امامزادگان و بقاع تصریح کرد: با توجه به رویکرد سازمان اوقاف و امور خیریه در ارتقاء محیطی، فیزیکی و فرهنگ‌سازی از طریق بقاع متبرکه، امکانات امامزادگان و سرویس دهی به آن‌ها نسبت به گذشته بسیار خوب شده است.

 

وی با بیان این مطلب که توجه به امامزادگان در ارتقاء فرهنگ دینی مردم ایران حائز اهمیت است، تصریح کرد: زمانی تأثیر گذاری رویکردهای فرهنگی افزایش می‌یابد که سرمایه گذاری‌های لازم افزایش یابد.

 

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به این‌که رسانه‌های بیگانه برای تخریب جایگاه امامزادگان بیان داشت: بقاع متبرکه در تأثیرگذاری فرهنگ اسلامی مردم بسیار اهمیت دارد و همین تأثیرگذاری عامل اصلی دشمنی دشمنان انقلاب علیه بقاع متبرکه است.

 

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این مطلب که مجلس در بودجه کشور نسبت به تأمین بودجه‌ای بقاع متبرکه و امامزادگان توجه جدی داشته است، خاطرنشان کرد: با تلاش سازمان اوقاف و امور خیریه، امامزادگان و بقاع متبرکه توسعه یافته‌اند و این امر منجر به ارتقای جایگاه امامزادگان شده است.

 

عضو فراکسیون روحانیون مجلس با بیان این مطلب که در اکثر استان‌های کشور دارای امامزادگان جلیل قدر و قابل تعظیم هستند، افزود: مسائل فرهنگی از دغدغه های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است لذا مسئولان فرهنگی و بویژه دست اندرکاران سازمان اوقاف با توجه به مسائل فرهنگی از کنار زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه می‌توانند اقشار مردم بویژه جوانان را نسبت به تهاجم گستره فرهنگی دشمنان بیمه کند.

 

وی با اشاره به این‌که امامزادگان می‌توانند به توسعه فرهنگ بومی نیز اقدام کنند، افزود: امامزادگان علاوه بر ارتقای فرهنگ عمومی و دینی مردم از ظرفیت‌های لازم برای گردشگری نیز برخوردارند که باید این بعد نیز تقویت شود.

 

باقری بنابی با اشاره به این‌که در برخی استان‌ها هنوز به امامزادگان توجه شده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه با اولویت بندی، تجهیز امامزادگان را در استان‌های محروم دنبال کند.

 

نمایشگاه دستاوردها و عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه با موضوع  امامزادگان و بقاع متبرکه

حجت الاسلاماحمد شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفتگو با ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان با بیان این‌که این نمایشگاه با حضور ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور برپا شده است اظهار کرد: هر کدام از ادارات استانی اقدامات و فعالیت‌های خود پیرامون امامزادگان و بقاع متبرکه را در غرفه‌های مربوطه ارائه کرده اند.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از تقدیر و تجلیل از صاحبان  98 مقاله برتر در نخستین کنگره بین المللی امامزادگان خبر داد.

 

حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی در گفتگو با ستاد خبری نخستین کنگره بین المللی امامزادگان با بیان این‌که بیش از 600 مقاله علمی از داخل و مقالاتی از دانشگاه‌های معتبر خارج از کشور به دبیرخانه علمی کنگره بین‌المللی امامزادگان ارسال شد، اظهار کرد: این کنگره بین‌المللی برای نخستین بار در کشور به همت سازمان اوقاف و امور خیریه و با همکاری اداره کل اوقاف استان اصفهان و دانشکده تاریخ دانشگاه اصفهان برگزار خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: در مهلت ارسال چکیده مقالات، بیش از 600 چکیده مقاله به دبیرخانه علمی کنگره ارسال شد که از این تعداد حدود 400 مقاله برای رفتن به مرحله داوری مجاز شناخته شد که روی هر مقاله دو بار داوری شد و در صورت نیاز به داوری بیشتر یک اثر، به مرحله سوم و یا چهارم داوری نیز رفت.


وی افزود: صاحبان 98 مقاله برتر در این کنگره، لوح تقدیر و تندیس نخستین کنگره بین المللی امامزادگان را دریافت خواهند کرد و 18 مقاله برتر نیز جوایز نقدی دریافت می‌کنند.

 

حجت الاسلام شرفخانی اضافه کرد: مجموعه مقالات برتر کنگره بین المللی امامزادگان در 4 جلد تهیه و همزمان با کنگره منتشر می‌شود./966/د101/ی

ارسال نظرات