۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۱۸۴۲۹۴

رضایت چین، فرانسه و رژیم صهیونیستی از طرح روسیه

خبرگزاری رسا ـ جنگ آمریکا در سوریه به معنای ورود مستقیم اسرائیل به این چالش جدید خواهد بود.
چين روسيه آمريکا اسرائيل اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، آمریکا و روسیه برای دست یابی وزیران خارجه خود به توافق روز شنبه در ژنو، پیرامون بحران سوریه، تلاش کردند تا اختلافات بسیاری را کنار بگذارند.
در عین حال به باور ناظران، این توافق برای بسیاری از پرسش ها از جمله اینکه خلع سلاح شیمیایی کامل سوریه در شرایط جنگ داخلی چگونه ممکن است، پاسخی ندارد. به همین دلیل کشورهایی مانند چین و فرانسه که قبل از این توافق، مواضع متفاوتی داشتند، اکنون از زوایای مختلفی از اصل توافق استقبال کرده اند.
از جمله وزیر خارجه چین در دیدار با وزیر خارجه فرانسه گفت: مسئله سوریه با رویکرد نظامی قابل حل نیست. این یک توافق عمومی بین چین، فرانسه، آمریکا، روسیه و جامعه بین المللی است. موضوع سوریه باید به مسیر یک راه حل سیاسی بازگردد.
لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه نیز گفت: چارچوب توافق ژنو یک پیشرفت مهم است. البته همه مسائل را حل نخواهد کرد و جزئیات بسیاری وجود دارد که باید درنظر گرفته شود.
از نظر ناظران، یکی دیگر از نکات مبهم در توافق آمریکا و روسیه، تعیین دقیق نقطه عطفی است که آمریکا می گوید در صورت رویگردانی سوریه از اجرای توافق، دست به اقدام نظامی خواهد زد.
البته اظهار نظر مقامات رژیم صهیونیستی نیز نشان از رضایت ضمنی این رژیم از طرح روسیه دارد چراکه جنگ آمریکا در سوریه به معنای ورود مستقیم اسرائیل به این چالش جدید خواهد بود. چالشی که در شرایط فعلی به مذاق سر دم داران رژیم صهیونیستی نمی باشد./1421/1409/ح

ارسال نظرات