۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۸۴۶۳۸
ادامه بحران اروپا؛

اعتصاب گسترده در یونانِ ورشکسته

خبرگزاری رسا ـ یک بازنشسته: فکر نمی کنم اعتصاب ها نتیجه ای داشته باشند. فعالان اتحادیه ها در تلاشند تا نشان دهند که کاری انجام می دهند. آیا اعتصابی دیده اید که در هدفش موفق باشد؟
اعتصاب يونان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه خبری یورنیوز گفت: کارمندان دولت در بخشی از ادارات و موسسات یونان، در اعتراض به طرح تعلیق شغلی کارکنان، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دست به اعتصاب زده اند. این اعتصاب دو روزه در میدان سینتاگما و در برابر ساختمان وزارت دارایی برگزار شده و تعدادی از اتحادیه های بخش خصوصی نیز از آن حمایت کرده اند.
این شبکه به نقل از یک کارمند اداره مالیات در شمال یونان که در این حرکت اعتراضی شرکت کرده گفت: ما در حال اخراج شدنیم و این بسیار غیر عادلانه است، چون در این شرایط بحرانی شغلی وجود ندارد که ما به جستجوی آن برویم. ما همه خانواده داریم که متکی به ما هستند. کودکان و همسران غیر شاغل داریم. برای همین به اعتراض ایستاده ایم.
قابل ذکر است دامنه اعتصاب در یونان به ویژه به مدارس و بیمارستان ها نیز کشیده شده و همچنین خطوط راه آهن و متروها از جمله در مسیر مرکز شهر تا فرودگاه آتن دست از کار کشیده اند.
یک بازنشسته با ناامیدی رایج در بین مردم اروپا به خصوص یونان و ایتالیا، به شبکه یورونیوز گفت: فکر نمی کنم اعتصاب ها نتیجه ای داشته باشند. فعالان اتحادیه ها در تلاشند تا نشان دهند که کاری انجام می دهند. آیا اعتصابی دیده اید که در هدفش موفق باشد؟
گفتنی است بحران اقتصادی یونان به ویژه معضل بیکاری و برنامه های ریاضت اقتصادی دولت، اعتراضات بیشتری را برانگیخته و این در حالی است که آنتونیوس ساماراس نخست وزیر این کشور اخیرا در پارلمان اروپا گفته بود که بحران یونان به انتهای تونل نزدیک می شود./1421/1409/ح

 

ارسال نظرات