۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۱۸۴۶۶۶
استاد حوزه علمیه:

عزت شیعیان برگرفته از سیره شهدا است

خبرگزاری رسا ـ یک استاد حوزه علمیه در مراسم شب وادع با دو شهید گمنام رباط کریم گفت: رابطه به خدا داشتن می‌تواند از کمرنگ شدن نقش شهدا در زندگی دوری کند و اگر این موضوع صورت بگیرد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.
شهدا

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد علی فرشاد، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم شب وداع با دو شهید گمنام شهرستان رباط کریم که شب گذشته در مصلای امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، ابراز داشت: افتخار کردن به شهدا مدالی است که خدای متعال به آن ها داده است.

حجت الاسلام فرشاد به دومین مدالی که خدا به شهدا عطا کرده است اشاره کرد و ابراز داشت: دومین مدالی که خدا به شهدا داده است ثواب فروان شهید شدن آن ها است.
وی حاضر شدن بر بالین شهدا و به پیشواز رفتن پیامبران را نمونه‌ای بارز از ارزش والای شهدا دانست.
این استاد حوزه علمیه عامل اصلی اهمیت نام شهدا را بیان و خاطرنشان کرد: لفظ شهید نامی است از اسماء الله که خدا آن را بر کشته شدگان معرکه نهاده است.
حجت الاسلام فرشاد گفت: اگر امروز مسلمانان و شیعیان جهان عزتی دارند عزت برگرفته از سیره شهدا است که ما را به این درجه والا رسانده‌اند.
وی افزود: کشور ما رهبری دینی را دارد که همه جهان به حال او غبطه می‌خورند.
این استاد حوزه علمیه با بیان این‌که مردم نباید کاری کنند که خون شهدا کم رنگ جلوه داده شود، گفت:  در آیه 56  نور آمده است، اگر نتوانستید خون دهید کاری نکنید که خون شهدا کم رنگ شود.
حجت الاسلام فرشاد ارتباط با خدای متعال را راهی برای گرامی‌داشت یاد شهدا بر شمرد و تأکید کرد: رابطه به خدا داشتن می‌تواند از کمرنگ شدن نقش شهدا در زندگی دوری کند و این موضوع صورت بگیرد می‌توان بسیاری از مشکلات اجتماعی را حل کرد.
این استاد حوزه علمیه افزود: پرداختن زکات یکی دیگر از راه‌هایی مقابله به کم رنگ شدن خون شهدا است؛ مسؤولان باید باید خدمت به خلق را وظیفه خود بدانند و خدا را به سبب پاسداشت نعمت بزرگ خدمت به خلق شکر گویند.
وی در پایان وظیفه سوم را بیان کرد و ابراز داشت: از نامگذاری اسم فرزندان گرفته تا اصلاح موی سر و صورت، باید به سیره معصومین(ع) مطابقت داشته باشد؛ چرا که این‌ها راه بهشت را ما به نشان می‌دهند./957/پ203/غ
ارسال نظرات