۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۸۴۸۶۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

توزیع منابع انسانی بر مبنای اعتدال و شایسته سالاری باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دولت تدبیر و امید باید توزیع نیروی انسانی و انتصاب و انتخاب مدیران و مسؤولان در کشور را بر مبنای اعتدال و شایسته سالاری قرار دهد.
توديع و معارفه استاندار خراسان شمالي حجت‌الاسلام و المسلمين ابوالقاسم يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،  حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی، امروز در آیین تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی، نظام عالم هستی را بر مبنای تودیع و معارفه دانست و افزود: انسان با تولد، به این دنیا معارفه و با مرگ نیز تودیع می شود و طبیعت جهان نیز همین مسأله گذرا بودن آن است.
 
وی اظهار داشت: در مسؤولیت ها و مدیریت ها باید به گونه ای رفتار کنیم که با تودیع از آن مدیریت، نام نیکی از ما به یادگار بماند و نزد خدا و خلق خدا شرمنده نباشیم.
 
امام جمعه بجنورد با اشاره به این که در نگاه دینی و اسلامی می باید مدیریت ها را معبد بدانیم نه آن که مسؤولیت ها را مطعمی برای خود و اطرافیان خویش به شمار آوریم، تصریح کرد: اگر مدیریت و مسؤولیت ها را محل طعمه خود ندانسته و آن را محلی برای عبادت و کسب رضایت الهی به شمار آوریم به یقین آن مسؤولیت را تکلیفی دینی برای خود می دانیم و مدیریت ما الهی خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در این صورت تا وقتی که مسؤولیت داریم تمام تلاش خود را برای انجام درست آن به کار خواهیم بست و پس از پایان مسؤولیت نیز باری از روی دوش ما برداشته می شود.
 
وی در ادامه با بیان این که ریشه خدمت ها و مقام ها یا عبادت و یا منیت است، افزود: اگر مسؤولیت ها دارای ریشه عبادی باشد انسان احساس خستگی نمی کند؛ اما اگر ریشه در خودبینی به جای خدابینی داشته باشد، کنار رفتن از مدیریت برای ما سخت و دشوار خواهد بود.
 
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: برای این که مسؤولیت ها الهی باشند باید نیت ها با جای منیت، بر اساس عبودیت قرار گیرند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با یادآوری این روایت از حضرت علی(ع) که در مسؤولیت‌ها به گونه ای با مردم برخورد کنید که پس از رفتن، برای شما گریه کنند و اگر باقی بودید آرزوی دیدار شما را داشته باشند، عنوان کرد: صداقت در رفتار، کردار و اندیشه از اصول اسلامی مدیریت به شمار می روند و در این زمینه نیز ضروری است یک مدیر پیش از پذیرش مسؤولیت ابتدا بر خودش مدیریت داشته باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به انتخاب استانداری بومی برای خراسان شمالی این مهم را یکی از آرزوهای مردم استان دانست و گفت: برای نخستین بار در تاریخ استان خراسان شمالی این آروزی به حق مردم استان محقق شد و اکنون موعد آن است که همه با همکاری و هم دلی برای پیشرفت و توسعه خراسان شمالی تلاش کنند.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی چند نکته نیز به مدیران استانی و کشوری یادآور شد و افزود: اگر مدیران و مسؤولان با یکدیگر احساس رفاقت کنند؛ کارها به خوبی پیش می رود؛ اما اگر به جای این رفاقت، رقابت در میان باشد؛ امور به مشکل خواهد خورد.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی رقابت در زمان انتخابات وجود داشته و شایسته است اما باید پس از اتمام این دوره، رقابت ها به رفاقت بدل شوند.
 
وی همچنین بر پایه گذاری مدیریت ریلی در استان خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: این استان در سال های گذشته از تغییرات و جابه جایی های پی در پی مدیران متحمل خسارات فراوانی شده و امید است در دولت جدید به مدیران استان فرصت کافی برای خدمت گذاری داده شود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این زمینه به رعایت عدالت در توزیع منابع انسانی در استان و کشور نیز تأکید کرد و افزود: دولت تدبیر و امید باید توزیع نیروی انسانی و انتصاب و انتخاب مدیران و مسؤولان در کشور را بر مبنای اعتدال و شایسته سالاری قرار دهد.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به بومی بودن سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار جدید خراسان شمالی عنوان کرد: مردم استان از پرویزی به واسطه بومی بودن، انتظار بیشتری دارند و وی باید با همکاری دیگر مسؤولان، برای این استان خدمات و فعالیت های ماندگاری انجام دهد.
 
گفتنی است، صبح شنبه مراسم تودیع و معارفه استاندار خراسان شمالی با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی؛ وزیر کشور و شماری از مسؤولان کشوری و مسؤولان و مدیران دستگاه های مختلف استان در محل مجتمع فرهنگی هنری گلشن بجنورد برگزار شد.
 
در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات چهارده ماهه محمود احمدی بیغش در سمت استاندار خراسان شمالی، سیدعلی اکبر پرویزی به عنوان استان جدید خراسان شمالی معرفی شد.
 
محمود احمدی بیغش تیر ماه سال گذشته از سوی محمود احمدی نژاد، رییس جمهور سابق به عنوان استاندار خراسان شمالی جایگزین ابوطالب شفقت شد.
 
استان خراسان شمالی در 19 مرداد ماه سال 83 پس از تقسیم خراسان بزرگ تشکیل شد و تاکنون در مدت عمر 9 ساله خود هشت استاندار و سرپرست استانداری تجربه کرده است.
 
محسن نریمان، بهروز همتی، غلامحسین بشارتی، سید محمد مهدی مروج الشریعه، محمد حسین جهانبخش، ابوطالب شفقت و محمود احمدی بیغش هفت استاندار و سرپرست استانداری بودند که در این 9 سال سکان خراسان شمالی را بر عهده گرفتند.
 
علی اکبر پرویزی از نیروهای بومی خراسان شمالی محسوب می شود و بدون در نظر گرفتن سرپرستی بشارتی در استانداری خراسان شمالی، هفتمین استاندار این استان به شمار می رود.
 
پرویزی متولد سال 1340 در روستای رویین شهرستان اسفراین بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت با گرایش مدیریت منابع انسانی است.
 
وی با بخش صنعت و دانشگاه ارتباط نزدیکی دارد و از مؤثرترین افراد در استقرار و راه اندازی صنایع بزرگ در اسفراین به شمار می رود.
 
پرویزی در نخستین سال های تأسیس خراسان شمالی معاون هماهنگی امور عمرانی محسن نریمان، نخستین استاندار خراسان شمالی در زمان دولت اصلاحات بود.
 
استاندار جدید خراسان شمالی همچنین سابقه فرمانداری، مدیریت جهاد کشاورزی، مسؤولیت اداره امور اراضی شهرستان اسفراین و شهرداری شهر اسفراین را نیز در کارنامه خود دارد و بازنشسته وزارت جهاد کشاورزی است./9314/پ202/س
ارسال نظرات