۰۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۱۸۵۵۱۵
رییس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد؛

ضرورت ورود حوزه های علمیه به عرصه تلوزیون و رادیو

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حوزه باید در کارهای تلوزیونی و رادیویی ورود پیدا کند، گفت: صدا، سیما و رسانه‌های ملی بخشی از زندگی جامعه شده و آن‌ها را نمی‌توان از زندگی امروز جدا کرد.
علي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار رییس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی قم با اشاره به فعالیت‌های این دفتر و بهره‌گیری از هنر برای انتقال مفاهیم دینی،‌ گفت: حادثه مبارکی است که حوزه‌های علمیه‌ بخواهند از ابزارهای مدرن برای انتقال مفاهیم دینی بهره‌ بگیرند.

وی ادامه داد: در دنیا امروز باید از ابزارهای جدید استفاده کرد و این وسایل مدرن به سبب جذابیتی که دارند می‌توانند در انتقال مفاهیم دینی تأثیر بسزایی داشته باشند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسلک و نظریه‌های متفاوت نسبت به استفاده از وسایل مدرن برای انتقال مفاهیم دینی، اظهار داشت: اگر این تفکر وجود داشته باشد که تمام مسائل دینی را به وسیله هنر منتقل کنیم و یا از هنر برای انتقال مفاهیم دینی بهره نگیریم ممکن است این تفکر نوعی زیاده روی باشد.

وی افزود: در گذشته از هنر جز در برخی موارد مانند خط نویسی در حوزه‌های علمیه استفاده نمی‌شد و بیشتر به مسائل اصولی، فلسفی و فقه‌ای پرداخت می‌شد، ظرف هنر ظرف سنگینی است و از زبان هنر باید برای انتقال مفاهیم دین برای مردم بهره گرفت.

لاریجانی با بیان این‌که برخی از طلاب از فکر جوالی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: باید از این افراد در عرصه‌های مختلف همانند رادیو و تلوزیون بهره برد، برخی از هنرمندان به سبب عدم شناخت کافی از معارف و تاریخ اسلام نمی‌توانند تمام جلوه‌های دین را بیان کنند ولی طلاب به سبب شناخت معارف دین بهتر می‌توانند در این زمینه‌ها فعالیت کنند.

وی یادآور شد: اکتساب هنر در حوزه امر مهمی است و حرکت شما باید سبب تحول در عرصه هنر شود.

رییس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که حوزه باید در کارهای تلویزیونی و رادیویی ورود پیدا کند، بیان داشت: صدا، سیما و رسانه‌های ملی بخشی از زندگی جامعه شده و آن‌ها را نمی‌توان از زندگی امروز جدا کرد.

وی ادامه داد: فیلم‌ها و سریال‌ها تأثیرگذاری فوق‌العاده‌ای به جامعه دارند و شاید بتوان گفت امروزه یکی از ارکان‌ تبلیغ رادیو و تلویزیون است که ورود به این عرصه و بهره‌گیری از آن برای تبلیغ ضروری و لازم است.

لاریجانی با اشاره به این‌که بسیاری از معضلات جامعه را می‌توان با زبان هنر حل کرد، گفت: اگر بخواهیم جامعه بریدگی نداشته باشد باید خصوصیات، شخصیت‌‌های برجسته و نمونه‌های فاخر اسلام را بیان کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین باید در تلاش باشید تا تولیدات هنری به گونه‌ای به بازار فرهنگی وصل شود و به فکر چرخه اقتصادی نیز باشید، درست است که دولت‌ها باید حمایت و کمک کنند ولی باید در مسأله چرخه اقتصاد نیز استقلال وجود داشته باشد./993/پ202/ج

 

ارسال نظرات