۰۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۱۸۵۵۵۵
امام جمعه گرگان:

رییس جمهور پیام صلح و دوستی ملت ایران را به دنیا ابلاغ کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان به سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در این سخنرانی مهم بار دیگر پیام ملت صلح و دوستی ملت ایران را به همه دنیا ابلاغ کرد.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های این هفته نماز عبادی سیاسی گرگان، به سفر رییس جمهور به نیویورک و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: سفر دکتر روحانی رییس جمهور محبوب و مردمی ایران و هیئت همراه به نیویورک جهت شرکت در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد بیشتر از دیگر روسای جمهور مورد توجه جهانیان قرار گرفته است.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این توجه از سوی جهانیان و حتی رییس جمهور آمریکا نشان دهنده اهمیت کشور و نظام است.

 

به گفته وی، دکتر روحانی هدف خود را از این سفر نشان دادن چهره واقعی مردم ایران که ملتی با فرهنگ، ریشه دار و با تمدن است که قبلا مخدوش شده بود عنوان کرد.

 

وی تصریح کرد: رییس جمهور می خواهد به جهانیان بگوید که مردم ایران صلح طلبند و زیاده خواه نیستند و همچنین در رابطه با تحریم های سیاسی و اقتصادی مذاکره کنند، تحریم هایی که به ناروا به ملت ایران تحمیل شده است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان با اشاره به جلسات 1+5 در حاشیه این اجلاس گفت: مذاکرات وزیر امور خارجه ایران با گروه 1+5 مثبت ارزیابی شد و ایشان روی حق هسته ای ایران تاکید داشتند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار داشت: امیدواریم این شرکت موجب شود ایران به اهداف خود نایل شود و دنیا هم سرعقل بیاید و از تحریم به تکریم ایران برسد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن موسم حج اشاره کرد و گفت: از سراسر ایران و کشورهای اسلامی حجاج عازم حرمین شریفین هستند و امیدواریم تا حاجیان همه بلاد اسلامی با آگاهی بیشتر و توجه بهتر به این سفر راهی شوند.

 

وی تصریح کرد: فلسفه حج اینست که مسلمانان به منافع خود برسند و مردم به پا شوند، پیامبر از حج تعبیر به جهاد کرده اند، حج میدان جهاد مسلمانان است، در این میدان باید چشم دشمن را کور کرده و آنقدر از خود اقتدار نشان دهند تا همه بدانند مسلمانان قوی هستند.

 

وی ادامه داد: نخستین فایده این سفر برای حاجیان ذکر خداست که مهم ترین سرمایه است، حج جای به دست آوردن سرمایه های دیگر نیست، خرید را می توان در ایران هم انجام داد، باید به دنبال سرمایه حقیقی یعنی ذکر خدا باشیم.

 

به گفته آیت الله نورمفیدی، مدیریت حج باید از دست یک دولت خاص بیرون بیاید و در دست نمایندگانی از کشورهای اسلامی باشد تا مشکلات و مسایل کشورهای اسلامی حل شود.

 

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید گفت: آموزش وپرورش باید دانش آموزان را برای فردای روشن تر آماده کند، جوانان ایرانی باید بدانند کشور چه سابقه ای دارد تا غرور ملی در آنان تقویت شود و در برابر دشمنان خود را نبازند.

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 147 نهج البلاغه گفت: ریشه گرفتاری های امت گذشته این بود که آرزوهای دراز داشتند.

 

وی ادامه داد: باید آرزوهای خود را کم کرده و اعمال صالح خود را افزایش دهند، امت های پیشین به دلیل همین آرزوهای بلند از بین رفتند./950/پ202/ج

ارسال نظرات