۱۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۸۶۲۵۸
در آستانه شهادت امام جواد؛

درب حرمین مطهر کاظمین میهمان زنجانی‌ها

خبرگزاری رسا ـ درب حرمین مطهر کاظمین در میان انبوه استقبال کنندگان و دوستداران اهل بیت(ع) وارد شهر شور و شعور حسینی زنجان شد.
درب مطهر حرمين کاظمين استقبال مردم زنجان از درب حرمين کاظمين استقبال مردم زنجان از درب حرمين کاظمين استقبال مردم زنجان از درب حرمين کاظمين توضيحات درب حرمين کاظمين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، در آستانه شهادت امام جواد(ع) بار دیگر لطف اهل بیت(ع) شامل حال زنجانی ها شد و درب حرم امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) که چند روزی است میهمان شهرستان های دیگر زنجان بود، عصر امروز در میان انبوه استقبال کنندگان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از ضلع شمالی زنجان وارد شهر شور و شعور حسینی شد.

 

بنابر این گزارش درب های حرمین مطهر کاظمین که از یک سال پیش کار ساخت آن در اصفهان به دست صنعتگران این شهر آغاز شده بود، چند روز پیش به اتمام رسید و به دلیل این که بانیان ساخت این درب های مقدس مردم زنجان بودند، پس از اتمام کار ساخت برای وداع مردم زنجان با درب های مقدس و رهسپار شدن به سوی کشور عراق برای نصب روی حرمین مطهر وارد شهر زنجان شد.

 

از ویژگی های ساختاری این درب های مقدس استفاده از چوب ساج در ساخت آن است که ابعاد هر لنگه از این درب ها 32/1*38/3 سانتی متر است و مقدار 550 گرم طلاب بیست و چهار عیار در آن به کار رفته است که تمام هزینه ساخت آن از نذورات مردم زنجان تهیه شده است. /949/پ203/س

ارسال نظرات