۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۸۶۴۲۸
امام جمعه مرند:

ادبیات دیپلماسی ایرانی فشار روانی بر رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که تحریم‌های دیکته شده رژیم صهیونیستی هیچگاه نمی تواند عزم و اراده ملت ایران در احقاق حقوق مسلم خود را بکاهد، گفت: ادبیات اخیر دیپلماسی کشور فشار روانی ایران بر رژیم صهیونیستی بود.
نگراني اوباما از ورود به سوريه

حجت‌الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در ارزیابی عملکرد دولت در سفر به آمریکا و حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد اظهار داشت: همان طور که ایشان فرمودند؛ ملت ایران به دولت خوش‌بین؛ اما نسبت به آمریکا همواره بدبین است.


وی با بیان این‌که سخنرانی رییس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل تأکیدی دوباره بر حقوق مسلم ملت ایران با ادبیات جدید دیپلماسی بوده است، خاطرنشان کرد: مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی باید بدانند که انرژی هسته‌ای صلح آمیز حق مسلم مردم ایران است، بر اساس تأکید بر این حق بوده که ملت تحریم‌های ظالمانه دشمنانش را تحمل کرده است.


حجت الاسلام نعمت‌زاده با تأکید بر این‌که مفهوم «نرمش قهرمانانه» که از سوی رهبر معظم انقلاب عنوان شد، جلب رضایت دشمن به هر قیمتی نیست، گفت: نرمش قهرمانانه به معنای ایستادگی بر اصول با تأکید بر احترام متقابل است، به یقین هرگونه عقب‌نشینی از مواضع موجب جسارت و هجمه وسیع‌تر دشمن خواهد بود.


وی با اشاره به ادعای واهی سران رژیم صهیونیستی مبنی بر دستیابی ایران به بمب اتمی تا شش ماه آینده گفت: سال‌هاست که این شش ماه‌ها تمدید می شود و کسی خبر ندارد که چه زمانی تمام خواهد شد، ضمن این‌که دنیا بداند تولید، نگهداری و استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از مبانی دینی و شرعی ملت ایران مغایرت دارد.


امام جمعه مرند با اشاره به این‌که رهبری نظام بر نرمش قهرمانانه در مذاکرات با حفظ استقلال، عزت و کرامت ملت ایران تأکید دارند، افزود: دیگر بهانه‌ای برای تمدید تحریم‌های ظالمانه اقتصادی وجود ندارد، اگر مقامات آمریکا بی‌منطقی را کنار گذاشته و بر اساس عقلانیت بر سر میز مذاکره حاضر شوند، تحریم‌ها هویتی نخواهند داشت.


وی با بیان این‌که تحریم‌های دیکته شده رژیم صهیونیستی هیچگاه نمی تواند عزم و اراده ملت ایران در احقاق حقوق مسلم خود را بکاهد، گفت: هدف ما از مذاکره تقویت جبهه بیداری اسلامی و اتحاد بیش از پیش امت اسلام است، این دیپلماسی فشار روحی و عصبی بر غرب و صهیونیست‌ها وارد و آنان را آشفته کرده است./935/ت303/س

ارسال نظرات