۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۸۷۰۳۵

برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمد باقر در مدارس علمیه خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) پیش از ظهر امروز در 22 مدرسه علمیه خراسان جنوبی برگزارشد.
برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام محمد باقر در مدارس علمیه خراسان جنوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، مجلس عزاداری سالروز شهادت امام محمد باقر پیش از ظهرامروز در نماز خانه تمامی مدارس علمیه استان برگزار شد.

 

در این مراسم که با حضور اساتید و مسؤولان مرکز نمایندگی حوزه علیمه خراسان جنوبی برگزار شد، ضمن اشاره به ویژگی ها و ابعاد شخصیتی امام محمد باقر(ع) سبک زندگی ایشان از نظر سیاسی و اخلاقی برای طلاب بیان شد.

 

همچنین در این مراسم حجت الاسلام عارفی، رییس حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی، از ایجاد کارگروه پژوهشی با محوریت سبک زندگی اهل بیت و روش های ترویج آن در جامعه با مشارکت طلاب و مبلغان خبرداد.

 

وی با بیان این که حضرت امام محمد باقر(ع) در مبحث علمی بهترین الگو برای طلاب هستند، گفت: متاسفانه در جامعه اهل بیت مظلوم هستند و ابعاد شخصیتی آنها به خوبی برای مردم تبیین نشده است بنابراین طلاب وظیفه دارند در این زمینه با سلاح قلم و منبر نسل جوان را با معارف مکتب اهل بیت آشنا کنند.

 

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت خراسان جنوبی گفت: طلاب باید سعی کنند با حضور پرشور در کنار مردم مراسم تولد و سالروز عزاداری اهل بیت را با شکوه تمام برای مقابله با حیله های وهابیت برگزار کنند.

 

حجت الاسلام عارفی با بیان این که روز به روز حیله و نیرنگ وهابیت برای ضربه زدن به اسلام بیشتر می شود، گفت: با معرفی مکتب اهل بیت به مردم و ترویج آن در جامعه می توان جلوی گسترش وهابیت در جهان اسلام را گرفت.

 

وی یادآورشد: باید سیره شناسی پیامبر و اهل بیت در جامعه نهادینه شود و این موضوع نیازمند وحدت هرچه بیشتر حوزویان در سطح استان است/968/پ202/ب

ارسال نظرات