۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۱۸۷۱۱۹

880 هزار برده در کشورهای اتحادیه اروپا

خبرگزاری رسا ـ گزارش یکی از کمیسیون های اتحادیه اروپا به نام کمیته امور جنایی (CRIM-Komitees) که وظیفه اش تحقیق درباره جرم های برنامه ریزی شده، پول‌شویی و فساد اداری در اتحادیه اروپاست، موجب شگفتی بسیاری شده است.
کشورهاي عضو اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، دویچه وله آلمان در خبری به نقل از کمیسیون تحقیق پارلمان اروپا گزارش داد: در اتحادیه اروپا 880 هزار کارگر به گونه ای در شرایط "بردگی مدرن" به کار گمارده شده‌اند. وضعیت زندگی این کارگران بسیار سخت بوده و بسیاری از آنها به خودفروشی کشیده شده‌اند.
در گزارش یکی از کمیسیون های اتحادیه اروپا به نام کمیته امور جنایی (CRIM-Komitees) که وظیفه اش تحقیق درباره جرم های برنامه ریزی شده، پول‌شویی و فساد اداری در اتحادیه اروپاست، آمده است: باندهای قاچاق انسان در اروپا، سالانه حدود 25 میلیارد یورو درآمد دارند و خسارت سالانه اقتصادی کشورهای اتحادیه اروپا در این زمینه به صدها میلیارد یورو می‌رسد.
در این گزارش آمده است که در سراسر اتحادیه اروپا 3600 باند خلاف‌کار فعالند. این باندها در کنار 25 میلیارد یورو درآمد حاصل از قاچاق انسان، 18 تا 26 میلیارد یورو نیز از فروش ارگان های بدن انسان و فروش حیوانات وحشی به دست می‌آورند.
گزارش کمیسیون وابسته به پارلمان اتحادیه اروپا همچنین به درآمد باندهای خلاف کار از تخلفات اینترنتی اشاره می‌کند و درآمد آنها را از این راه حدود 290 میلیارد یورو ارزیابی می‌کند.
فساد اداری یکی دیگر از موردهایی است که در گزارش کمیسیون وابسته به پارلمان اتحادیه اروپا به تفصیل درباره آن سخن رفته است. در این گزارش نوشته شده که فساد اداری تهدیدی جدی برای اتحادیه اروپا شده است.
این کمیسیون اعلام کرده که در جریان تحقیقاتش در بخش عمومی به 20 میلیون مورد فساد اداری برخورد کرده است. این کمیسیون زیان های سالانه فساد اداری را در اتحادیه اروپا 129 میلیارد یورو می‌داند.
پارلمان اتحادیه اروپا قرار است روز 23 اکتبر گزارش کمیسیون پارلمان اتحادیه اروپا (CRIM-Komitees) را بررسی کند و به پیشنهادات موجود در آن رأی دهد./1421/1409/ح

ارسال نظرات