۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۱۸۷۲۷۳
نماینده ولی فقیه در مازندران:

عید قربان روز کشتن منیت‌ها و رسیدن به قرب الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی عید قربان را روز کشتن منیت ها و رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: قرب به خدا و رسیدن به مقام عالی تقوا مهم ترین هدف قربانی کردن است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید قربان، این عید را روز کشتن منیت ها و رسیدن به قرب الهی دانست و گفت: قرب به خدا و رسیدن به مقام عالی تقوا مهم ترین هدف قربانی کردن است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امت اسلامی باید در این عید بزرگ کینه و کدورت ها را کنار بگذارند، گفت: عید قربان بستری برای وحدت امت اسلامی است.

 

وی با بیان این که عید قربان، تجلی عبودیت و بندگی حضرت ابراهیم(ع) در برابر اراده پروردگار است، گفت: این عید بزرگ روز قربانی کردن دلبستگی های دینوی است.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که در روز عید قربان انسان با قربانی کردن نفس اماره می تواند به عالی ترین مرتبه دست یابد، افزود: عید قربان صحنه ای از تجلی اخلاص و بندگی در برابر قدرت الهی است. 
 

 

 

آیت الله طبرسی با بیان این که عید قربانی عید دوستی، صلح و صمیمیت است، خاطرنشان کرد: مسلمانان جهان باید با کنار گذاشتن هر گونه کینه و کدورت تنها در مسیر وحدت عملی گام بردارند.

  

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که همه توان دشمن در جهت ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی خلاصه شده است، تصریح کرد: عید قربان فرصتی است تا مسلمانان جهان به دشمنان ثابت کنند که با وجود همه دشمنی‌های آنها همچنان وحدت و همدلی در میان امت اسلامی پابرجا است.

 

وی با بیان این که امت اسلامی در روز عید قربان باید در جهت دستگیری از نیازمندان و مستضعفان گام بردارند، خاطرنشان کرد: هر فرد مسلمان باید در این عید بزرگ اسلامی کبر، غرور و نفاق از دل های خود بزدایند.

 

نماینده مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که عید قربان روز انفاق و دستگیری از نیازمندان در راه رضای خداوند متعال است، تصریح کرد: قربانی کردن حیوان در روز عید قربان در جهت کشتن نفس اماره است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که روز این عید بزرگ باید دل های خود را از هر گونه بدی بزداییم، ادامه داد: عشق، صفا، صمیمیت، نوع دوستی و وحدت باید جایگزین هر گونه بدی و افکار پلید شود.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که در روز عید قربان باید خواسته ها و جاذبه های دنیوی کنار گذاشته شود، ادامه داد: این عید بزرگ فرصتی برای رسیدن به خداوند متعال است./950/پ202/س

ارسال نظرات