۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۱۸۷۴۲۳
امام جمعه گرگان:

غدیر عامل وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه گرگان واقعه غدیر را بستری برای وحدت اسلامی دانست و گفت: همه تلاش دشمن ایجاد تفرفه و اختلاف میان امت اسلامی است.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان گفت: امروز استکبار جهانی در مسأله غدیر که باعث وحدت بین مسلمان شده، به دنبال برهم زدن این وحدت است. 

 

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که آنان می خواهند این مسأله را علم کنند تا جنگ بین مسلمانان اتفاق بیفتد، که البته این آن چیزی نیست که حضرت محمد(ص) در واقعه غدیر به دنبال آن بود، گفت: دشمن این اختلاف و تفرقه را می خواهد و ما باید حواسمان جمع باشد و امت اسلامی اعم از شیعه و سنی با هم برادر هستیم.

 

وی با بیان این که مسلمانان باید مسائل مربوط به غدیر را بررسی و تحقیق کنند یا به این مسأله وحدت می رسند و دعوا نکنند و یا به این مسأله نمی رسند، ادامه داد: روز غدیر روز مهمی برای اسلام و مسلمانان است و مسأله امامت، رهبری و نصب شخص امام علی(ع) اتفاق افتاد و تنها حدیث غدیر این را روایت نمی کند، بلکه همه کتاب ها و روایات بر این مهم تاکید دارند.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: غدیر در تاریخ اسلام از مسائل روشن و واضح است و همه مورخان بزرگ در دوران های مختلف، آن را نقل کرده اند.

 

آیت الله نورمفیدی اظهار کرد: به اعتقاد شیعیان به دو دلیل نگاه به مسأله رهبری و اهمیت و جایگاه امامت و شایستگی ها و شرایط لازم برای تصاحب این مسند و دیگری معرفی شخصیتی مانند امام علی(ع) به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامی حادثه غدیر، مهم است.

 

به گفته خطیب جمعه گرگان، این حادثه از نظر همه امت اسلامی به خصوص از نظر امامت و رهبری مهم است، همه مذاهب این نکته اساسی را که هر کسی نمی تواند حاکم مسلمانان باشد و شرایط ویژه نیاز دارد، قبول دارند.

 

وی اظهار کرد: اگر حدیث غدیر را در حجه الوداع در کنار دیگر بیاناتی که از رسول خدا به ما رسیده کنار هم بگذاریم، به همین دو مسأله می رسیم.

 

نماینده ولی فقیه در خطبه دوم با اشاره به فرا رسیدن هفته تربیت بدنی و ورزش گفت: مسلمانان باید ورزش را یک ارزش اسلامی دانسته و این مسأله مهم را در برنامه های خود قرار دهند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که امام خمینی(ره) نیز ورزش را از نیازهای جامعه و یکی از معروفات می داند که باید در همه ابعاد زندگی ما نقش داشته باشد، گفت: همانطور که در رابطه با جسم و بدن ورزش می کنیم در مسائل ایمانی نیز با نماز، خضوع و یاد خدا ورزش کنیم.

 

وی یادآور شد: ورزش برای جوانان لازم و برای مسن ترها واجب است، ورزش های بومی و محلی و باستانی که در عین ورزش بودن اخلاق، تواضع و فروتنی را یاد می دهند، باید فراگیر شود.

 

خطیب جمعه گرگان در ادامه این خطبه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حاج مصطفی خمینی فرزند ارشد امام راحل افزود: وی شخصیتی بی نظیر یا کم نظیر بود که رژیم شاهنشاهی می خواست با شهادت وی امام را از پای در بیاورد، اما امام آن را از الطاف خفیه الهی دانستند.

 

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به حجاج و زائران در عربستان سعودی، تصریح کرد: رهبر ده سال است که در موسم حج به زائران پیام می دهند و در آن به مسائل اساسی مانند بیداری اسلامی، آمریکا و صهیونیسم، فلسطین و مسائل کل جهان اسلام می پردازند./950/پ201/ب

ارسال نظرات