۲۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۱۸۷۶۶۴
آیت الله شیرازی:

هویت شیعیان در گرو مسأله غدیر است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شیرازی با بیان این که موجودیت شیعیان در گرو مسأله غدیر است، تصریح کرد: هر چه غدیر را بیشتر گرامی بداریم به یقین جایگاه شیعه در عرصه جهانی تقویت خواهد شد.
آيت الله محمد علي شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله محمدعلی شیرازی از علمای مشهد، امروز در جشن ویژه دهه غدیر که در سالن اجتماعات هلال احمر مازندران برگزار شد، با تبریک ایام خجسته دهه امامت و ولایت و همچنین سالروز ولادت امام هادی(ع) گفت: متأسفانه جامعه امروز حق این امام همام را آن طور که در شأن و منزلت ایشان بوده ادا نکرده است.

 

وی با بیان این که نسبت به تبیین جایگاه امام هادی(ع) کوتاهی صورت گرفته است، افزود: باید از ظرفیت های جامعه اسلامی در جهت تبیین جایگاه این امام بزرگ بهره گیریم.

 

آیت الله شیرازی با اشاره به این که زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) کارت شناسایی امامان ما است، خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) در این زیارت ارزشمند موقعیت و جایگاه امامان شیعه را به خوبی تبیین و معرفی کرده است.

 

وی با بیان این که اگر می خواهیم جایگاه، موقعیت، مقام و ارزش امامان شیعه را به خوبی درک کنیم باید زیارت جامعه کبیره را به خوبی بخوانیم، تصریح کرد: همه کلمات زیارت امام هادی(ع) معرفی ابعاد گوناگون شخصیت ائمه معصومین(ع) است.

 

آیت الله شیرازی ادامه داد: باید شناخت همه ما نسبت به سیره آن حضرت بیشتر شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود غدیر را هویت شیعه دانست و خاطرنشان کرد: طرح نامگذاری دهه ای به نام دهه غدیر از سوی آیت الله نظری اقدامی شایسته و قابل تقدیر است که باید توجه شود.

 

آیت الله شیرازی با بیان این که موجودیت شیعیان در گرو مسأله غدیر است، تصریح کرد: هر چه غدیر را بیشتر گرامی بداریم به یقین جایگاه شیعه در عرصه جهانی تقویت خواهد شد.

 

وی با بیان این که خداوند به موضوع غدیر اهمیت داد، گفت: نزول آن آیه شریف در خصوص غدیر نشان دهنده عظمت و جایگاه غدیر در نزد پروردگار است.

 

آیت الله شیرازی بیان داشت: دو آیه در مورد غدیر مستقیم در قرآن داریم که این دو آیه نه تنها غدیر بلکه اسلام را به ما معرفی کرده است.

 

وی ادامه داد: چون پیامبر گرامی اسلام با آن عظمت و ارزش خداوند به ایشان خطاب می کند که اگر درباره غدیر سخن نگویی23 سال رسالت خود را تکمیل نکردی و این امر بسیار مهمی است که کاملاً صریح و آشکار از سوی خداوند متعال خطاب به پیامبر اسلام بیان شده است.

 

آیت الله شیرازی در ادامه سخنان خود گفت: غدیر کمال دین و تمام نعمت راضی بودن خدا از دین اسلام در ارتباط با مسأله غدیر و ابلاغ پیام است.

 

وی ادامه داد: اگر غدیر و روز غدیر نبود و آن صحنه با اهمیت از سوی پیامبر گرامی اسلام اتفاق نمی افتاد یعنی اسلام تکمیل نمی شد.

 

آیت الله شیرازی خاطرنشان کرد: ما شیعیان که از چنین نعمت بزرگ و ارزشمندی برخوردار هستیم باید نعمت این ارزش را بدانیم و متناسب با ارزشی که برای این نعمت قائل هستیم حرکت کنیم.

 

وی با بیان این که در موضوع غدیر سخن از اصل دین است، افزود: بحث روحانی و استاد دانشگاه نیست بلکه امروز همه در برابر موضوع غدیر مسؤول هستیم و باید در جهت تقویت و جهانی آن تلاش کنیم./950/پ202/س

ارسال نظرات