۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۳
کد خبر: ۱۸۸۰۳۷
آیت‌الله مظاهری:

پایبندی عملی به تشیع از شرایط اصلی آماده شدن برای ظهور است

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به معنای انقلاب تدریجی امام زمان(عج) گفت: شیعه باید مهیا شود، برای انقلاب امام زمان(عج) از نظر عقیده و شعار به تشیع پایبند باشد و در عمل نیز این مطلب را ثابت کند، هر وقت این سه چیز درست شد، حتما امام زمان(عج) همان روز و ماه می‌آید.
درس اخلاق آيت الله مظاهري در مسجد حکيم اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، پنج‌شنبه شب در سخنرانی هفتگی خود که در مسجد حکیم اصفهان برگزار می‌شود، گفت: متأسفانه کار به جایی رسیده است که استکبار ذخایر و منابع مسلمانان را به طور رایگان از آن‌ها می‌گیرد و برخی از مسلمانان با افتخار این مطلب را قبول می‌کنند، اگر مردم به بیعت امام علی(ع) عمل کرده بودند اکنون ما یک حکومت جهانی داشتیم.

وی ابراز کرد: اگر مردم به بیعت با علی(ع) پایبند بودند، اکنون یک زندگی منهای فقر، توأم با فضایل و با تسلط علمی و مالی در جهان داشتیم، و از رذایل اخلاقی هیچ خبری نبود، اما اکنون قاعده لطف اقتضا می‌کند که پس از سقیفه‌بنی‌ساعده و ظلم‌های تاریخ به شیعیان، آنان بر جهان حاکم شوند.

حضرت آیت‌الله مظاهری بر اساس آیات و احادیث به این مطلب اشاره کرد که دنیا به دست شیعیان و ایرانیان سعادت و خوشبختی و امنیت را برای دنیا به ارمغان می‌آورند و ادامه داد: پس از این بلای سقیفه و این خسارتی که به بشر زده شد، شیعیان روزی حکومت جهان را به دست می‌گیرند.

انقلاب تدریجی یعنی این‌که شیعه باید مهیای ظهور شود

وی بیان کرد: هر وقت ما مهیا شدیم، همان وقت امام زمان(عج) حتما می‌آید، برخی از ما منتظر امام زمان(عج) هستند اما دروغ می‌گویند، همان قدر که ما انتظار امام زمان(عج) را می‌کشیم، امام زمان(عج) نیز منتظر ما است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به این‌که زمینه ایجاد یک بهشت دنیایی وجود دارد، گفت: باید خودمان را آماده کنیم برای انقلاب جهانی، امام زمان(عج) دو انقلاب یکی انقلاب تدریجی و دیگری انقلاب دفعی دارد، انقلاب تدریجی را باید خودمان درست کنیم، اما انقلاب دفعی به اذن خداوند صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب تدریجی یعنی این‌که شیعه باید مهیا شود، برای انقلاب امام زمان(عج) از نظر عقیده و شعار به تشیع پایبند باشد و در عمل نیز این مطلب را ثابت کند، هر وقت این سه چیز درست شد، حتما امام زمان(عج) همان روز و ماه می‌آید.

حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر این‌که امام زمان(عج) بارها در بیان‌هایی گفته‌اند من منتظر هستم که شما آماده شوید، افزود: امام زمان(عج) بارها گفته‌اند که ما باید این انقلاب تدریجی را درست کنیم، تا فضای برای ظهور ایشان فراهم شود، نمی‌شود که زمینه برای انقلاب دفعی باشد اما خداوند آن را متحقق نکند، چون مخالف قاعده لطف است.

روایت‌های ناظر به خون‌ریزی‌های امام زمان در دوران ظهور اسرائیلی است

وی گفت: انقلاب دفعی امام زمان(عج) به این صورت است که در یک شبانه‌روز بر جهان مسلط می‌شود در شش شبانه‌روز بر عالم استقرار پیاده می‌کند و اسلام عزیز را اجرایی می‌کند، قانون اساسی آن زمان مصحف زهرا(س) است و یک زندگی توأم با فضایل و خالی از رذایل به وجود می‌آید.

رییس حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: عاصف‌بن‌برخیا وزیر حضرت سلیمان(ع) است، عاصف‌بن‌برخیا یک قطره از دریای علم قرآن داشت و با یک چشم بر هم زدن تخت بلقیس را در برابر حضرت سلیمان(ع) قرار داد و حضرت سلیمان(ع) یمن را با یک چشم بر هم زدن و با خرق عادت مسخر خود کرد.

وی با بیان این‌که همه علم قرآن نزد امام زمان(عج) است به قرائت آیه «قل کفی بالله شهیدا بینی و بینکم و من عنده علم الکتاب» و افزود: عاصف‌بن‌برخیا یک قطره از علم کتاب را داشت، اما امام زمان(عج) همه علم قرآن را دارد و می‌تواند به یک شبانه‌روز بر همه جهان بدون خون‌ریزی مسلط شود.

حضرت آیت‌الله مظاهری روایاتی که ناظر به خون‌ریزی بسیار توسط امام زمان(عج) است را روایات اسرائیلی خواند و بیان کرد: باید لیاقت پیدا کنیم، که در حکومت امام زمان(عج) بتوانیم کاری انجام دهیم، حکومت اهل‌بیت(ع) را باید شیعیان اداره کنند.

وی اظهار کرد: همه اهل‌بیت(ع) در دوران امام زمان(عج) بازمی‌گردند، و امام علی(ع) و امام حسین(ع) بیش از هزار سال حکومت می‌کنند و از این رو دعا کنیم، که به دست ما و به رهبری امام زمان(عج) پرچم اسلام در جهان حاکم شود.

واقعه غدیر خم را را هیچ یک از اهل‌سنت رد نکرده است

وی به تبین واقعه غدیر پرداخت و افزود: بیعت مردم با امام علی(ع) سه شبانه‌روز طول کشید و مردم یک یک با امیرالمؤمنین(ع) بیعت کردند و هر که بیعت می‌کرد پیامبر اکرم(ص) جمله الحمدلله را بیان می‌کرد و این بیعت کردن در تاریخ مسلم است و احدی از اهل‌سنت این مطلب را تکذیب نکرده است.

رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: یک فرد لجوج نزد پیامبر(ص) آمد و گفت این کار آیا از خودت بود یا از خداوند و اگر از خودت بود من قبول ندارم و اگر از خدا بود، از خدا بخواه یک آتشی بیاید و من را خاکستر کند، به همین دلیل هم دچار عذاب شد و سوره معارج برای این فرد نازل شد.

وی با بیان این‌که شیعه پای ولایت حضرت امیرالمؤمنین(ع) ایستاده است، تا امام زمان(عج) اسلام را به دست شیعیان جهانی کند، اظهار کرد: اهل سنت این مطلب را قبول ندارد، اما در سقیفه‌بنی‌ساعده برای اسلام بدبختی ایجاد شد.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: یک سنی پیدا نمی‌شود که بگوید غدیر خم دروغ است، یک فرد سنی پیدا نمی‌شود که بگوید پیامبر(ص) از مردم بیعت نگرفته است، غدیر خم را سنی و شیعه قبول دارد، اما در نهایت سقیفه‌بنی‌ساعده ایجاد شد.

وی با بیان این‌که خلاصه حرف سقیفه‌بنی‌ساعده این است که پیامبر(ص) علی(ع) را جانشین خود قرار داد، اما مسلمانان این مطلب را صلاح ندیدند و کس دیگری را به جانشینی پیامبر(ص) منسوب کردند، گفت: نتیجه سقیفه‌بنی‌ساعده بنی‌امیه، بنی‌عباس بود و در نهایت در زمان ما به استکبار رسید./914/پ202/ج

ارسال نظرات