۰۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۸۸۰۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی خطاب به 1+5:

اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر انقلاب نیست/ برداشتن تحریم‌های ظالمانه شرط اعتمادسازی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران شروط اعتمادساز از سوی 1+5 را دور از حقیقت دانست و با بیان اینکه ایران اسلامی تاکنون هیچ امری را که مخل امنیت جهانی باشد انجام نداده است، گفت:‌ برای مذاکرات ژنو اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر معظم انقلاب مبنی بر حرام بودن استفاده از سلاح اتمی نیست.
حجت‌الاسلام کاظم صديقي، امام جمعه موقت تهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به انجام مرحله نخست مذاکرات هسته‌ای ژنو، اعتمادسازی را شرط نخست این مذاکرات عنوان و اظهار کرد:‌ طرف مذاکره کننده غربی شرط اعتمادسازی را توقف غنی‌سازی و نیز نظارت سرزده کارشناسان بر فعالیت‌های هسته‌ای عنوان کرده است.
 
وی شروط اعتمادساز را دور از حقیقت دانست و با بیان اینکه ایران اسلامی تاکنون هیچ امری را که مخل امنیت جهانی باشد انجام نداده است، گفت:‌ امام و امت ایران از ابتدای انقلاب خود، جهاد خود و انتخابات خود، نشان داده‌اند که حرکت آنها آیینه شفاف و آب زلال بوده و هیچ ابهامی در این حرکت نیست؛ بلکه انقلاب ما انقلاب افشای فریب و مقابله با توطئه‌ها بوده است.
 
اعتمادی بالاتر از فتوای رهبری نیست
خطیب جمعه این هفته تهران با بیان اینکه برای مذاکرات ژنو، اعتمادی بالاتر از فتوای رهبر معظم انقلاب نیست، افزود: وقتی اسلام استفاده از سلاح اتمی را حرام کرده است، به فتوای رهبر معظم انقلاب نه تنها این فعل را حرام می‌دانیم بلکه اگر قدرت داشته باشیم دیگران را هم خلع سلاح می‌کنیم و این شاخی را که گاو‌ها برای خود درست کرده‌اند می‌شکنیم تا امت‌ها با آرامش زندگی کنند.
 
وی با اشاره به شرط دیگر 1+5 مبنی بر توقف غنی‌سازی و نیز نظارت سرزده کارشناسان بر فعالیت‌های هسته‌ای، ادامه غنی سازی را حق مسلم ملت ایران دانست و تصریح کرد: استفاده از انرژی هسته‌ای صلح آمیز برای رفع نیازهای پزشکی و زندگی مردم حق ملت ما است و استفاده از سلاح اتمی برای همه ممنوع است و ما در این مساله کوتاه نیامده و نخواهیم آمد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی یادآور شد:‌ الآن هم دوربین‌های آژانس اتمی در کانون‌های هسته‌ای ما فعال و تمام رفت و آمدها تحت کنترل است، اگر در این مذاکرات گفته می‌شود که آنها سرزده بیایند چیز جدیدی نیست بلکه نشانه قدرت ما است و ما واهمه‌ای از این موضوع نداریم چراکه به قدرت پروردگار و ایمان مردم اتکا کرده‌ایم.
 
قدرت ایران اسلامی به واسطه رهبری حکیم و فرزانه است
وی تصریح کرد: ما اطمینان داریم که کار خلاف نمی‌کنیم از نظارت و بازرسی هیچ‌گاه ممانعتی به وجود نیاورده و نمی‌آوریم چراکه ما دارای امتی قدرتمند، جنگ پشت سر گذاشته و بر استکبار جهانی در مراحل مختلف پیروز شده هستیم، اما آنها به ملت‌هایشان اتکا ندارند؛ قدرت به حکیم و فرزانه بودن فرماندهی و رهبری یک جامعه است که رقبا چنین قدرتی ندارند.
 
خطیب نماز جمعه تهران در ادامه لغو کامل تحریم‌ها را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه تحریم‌های غرب مبنای اسلامی، قانونی، شرعی و عاطفی ندارد، بلکه کاملا ظالمانه، یک طرفه و بی‌معنا است،‌ خطاب به گروه مذاکره کننده 1+5 به ویژه طرف آمریکایی متذکر شد: اگر به دنبال اعتمادسازی هستید تحریم‌های بی‌توضیح و بدون عرف را بردارید.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر دولت و ملت ما حرف از مذاکره می‌زنند از موضع انفعال و ضعف نیست، ضعف برای دشمنان است، ما امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر هستیم و آمریکا امروز در دوران تشکیل این کشور از هر زمان دیگری ضعیف‌تر و ذلیل‌تر است.
 
اهل منطق و برهان از هیچ مذاکره‌ای ابا ندارند
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت:‌ مذاکره نشان می‌دهد که ایران اسلامی به عقلانیت تکیه کرده است و کسانی که متکی بر منطق و برهان هستند از مذاکره و معارضه هیچ ابایی ندارند؛ ما هم اقتدار داریم و هم نیاز اقتصاد جهانی است که با ما مذاکره کنند که این از موضع اسلامیت، کرامت اخلاقی و اقتدار ما است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به انفجارهای تروریستی در کشور عراق اظهار تاسف کرد و افزود: در تمام مدتی که یک دولت قانونی با اتکای به آرای مردم بر روی کار آمده این انفجارها همچنان ادامه دارد و متاسفانه سازمان‌های بین‌الملل و مجامع حقوق بشر که ننگشان باد همیشه از مستکبران حمایت کرده و هیچ‌گاه به داد مظلوم نرسیده و بیانیه‌ای علیه عاملان این جنایت‌ها صادر نکرده‌اند.
 
پایان استقامت و مقاومت پیروزی است
خطیب جمعه تهران گفت: ادامه این وضع نشان می‌دهد که بخشی از بقایای بعث مترود و منفور و برخی از تکفیری‌ها با کمک سرویس‌های اطلاعاتی صهیونیستی و حکام مرتجع منطقه می‌خواهند ملت عراق را خسته کنند اما می‌دانند که این ملت با الگو گرفتن از ملت ایران پایداری و استقامت خواهند کرد که پایان استقامت و مقاومت پیروزی است.
 
وی همچنین با اشاره به پیام سازنده و نورانی رهبر معظم انقلاب به حجاج بیت‌الله الحرام، درس‌های این پیام را همواره برای امت اسلامی و جهان اسلام سبب سعادت و برون رفت از بن‌بست‌ها دانست و تصریح کرد:‌رهبری با تذکراتی که نسبت به آثار معنوی حج دادند یادآور شدند که امروز روز هویت‌یابی ملت‌های اسلامی و یک تجربه موفق به نام انقلاب اسلامی پیش روی آنهاست.
 
این استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان اینکه دشمنان انقلاب و اسلام از همه ترفندها و تاکتیک‌ها برای سرکوب کردن این حرکت استکبارستیز بهره بردند تا امت ایران را به درون مشغول کنند و بیداری اسلام به بن‌بست برسد، گفت: در چنین شرایطی که انقلاب در منطقه جوانه می‌زند و به پیش می‌رود بر ما است که بر مساله اساسی و کلیدی حفظ وحدت و اتحاد پافشاری کنیم.
 
صدای اختلاف از هر گروهی نامشروع و حرام است
وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب و سایر مراجع تقلید هر صدایی که سبب ایجاد اختلاف بین مذاهب مختلف اسلامی شود، صدای شیطانی،‌ حرام و نامشروع می‌دانند و یقینا ریشه این صدا از جامعه صهیونیستی و استکبار است که قدرت جامعه اسلامی را برنمی‌تابد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: متاسفانه برخی آخوندها که ملبس به لباس روحانیت هستند و چماق تکفیر را بلند کرده و احساسات جامعه اسلامی را علیه یکدیگر به خروش می‌آورند، می‌خواهند با اختلافات داخلی برای صهیونیسم حصار امنیت ایجاد کنند که این صدای اختلاف از هر گروهی، نامشروع و خلاف منطق و بر خلاف مصالح امت اسلامی است.
 

وی بر شناخت تاکتیک‌های دشمن و در راس آن تاکتیک ایجاد اختلاف بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: امروز باید بدانیم دشمنان اصلی ما صهیونیست‌ها هستند که به صورت غده سرطانی به مسجدالاقصی اهانت کرده، سرزمین‌های مسلمانان را غصب و خانه‌هایشان را بر سرشان ویران می کنند و از هیچ جنایتی در داخل و خارج مرزها کوتاهی نمی‌کنند./920/پ201/ی

ارسال نظرات