۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۸۸۱۹۴
نهم آبان؛

جشن ازدواج طلاب مازندران در آمل برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل، گفت: جشن ازدواج طلاب حوزه های علمیه استان مازندران روز پنج شنبه نهم آبان در شهرستان آمل برگزار می شود.
ازدواج طلبگي

حجت الاسلام نورالله براری، معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، گفت: جشن ازدواج طلاب حوزه های علمیه استان مازندران روز پنج شنبه نهم آبان در شهرستان آمل برگزار می شود.

 

وی با اشاره به این که مراسم جشن ازدواج امسال با حضور 75 زوج طلبه انجام می شود، بیان داشت: این مراسم با حضور 800 نفر از مهمانان، مسؤولان و چهره های حوزوی حوزه های علمیه قم و مازندران برگزار می شود.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که برگزاری دو کارگاه آموزشی برای زوج های طلبه در نظر گرفته شده که در حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) انجام می شود، ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه ها بدین سبب بوده تا زوج های جوان با مهارت های زندگی زناشویی آشنایی ارزنده ای پیدا کنند.

 

معاون حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به برگزاری برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مراسم ازدواج طلاب حوزه های علمیه مازندران، بیان داشت: این مراسم با سخنرانی یکی از اساتید حوزه علمیه قم همراه خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که هیچ شالوده ای مقدس تر از بنای رفیع ازدواج نیست  و هر ملتی در دین و آیین خود به نوعی از آن بهره مند است، گفت: دین مبین اسلام بیش از همه بر آن تأکید دارد و برای ازداوج آثار مهم و ارزنده ای را یاد کرده است.

 

حجت الاسلام براری با بیان این که مردان و زنان مسلمان باید ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را اسوه و سرلوحه خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در آن ازدواج والا اهداف الهى منظور شد که ثمره آن فرزندانى پاک و عرشی بود./950/ت303/ب

ارسال نظرات