۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۸۸۱۹۶
رئیس سازمان اوقاف:

ولایت فقیه محور اصلی وحدت در نظام جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در آیین تودیع و معارفه مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان البرز گفت: ولایت فقیه محور اصلی وحدت در نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام علي محمدي، رييس سازمان اوقاف و امور خيريه کشور

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام و المسلمین علی محمدی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز در سالن همایش‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یکی از نعمت‌های خداوند برای مردم ایران، نظام اسلامی و ولایت فقیه است که به تبع آن، آزادی به برکت نظام اسلامی است.

وی با اشاره به واقعه تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و غائله کاپیتالیسیون اظهار کرد: این ایام یادآور روزهایی است که حضرت امام خمینی(ره) در خصوص لایحه کاپیتالیسیون و لغو آن برخاست و حق ناحقی که هر بیگانه آمریکایی و اسرائیلی به واسطه آن از مصونیت قضایی برخوردار می‌شد را از بین برد و امروز نعمت بزرگ آزادی به برکت نظام جمهوری اسلامی است.

حجت اسلام محمدی ادامه داد: امام خمینی(ره) در خصوص موضع کشورهای اسلامی در خصوص آمریکا بارها و بارها روشنگری داشته‌اند تا آنجا که زمان تسخیر لانه جاسوی آمریکا آن را انقلاب دوم نامیدند و این از حیث اهمیت دشمن شناسی ایشان بود.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه با تاکید بر اهمیت دشمن شناسی تصریح کرد: دشمن شناسی و شناخت دشمن یکی از اساسی ترین نیازها و ضروریات در جامعه اسلامی و فرد مسلمان است، قرآن کریم با قید این مهم که هرگز نباید یک مسلمان در زیر سایه کافر زندگی کند به این مهم اشاره داشته است.

وی گفت: امروز مردم ایران اسلامی به پشتوانه ولی فقیه به دیپلماسی سیاست خارجی کشور، اعتماد دارد و در کنار این اعتماد می‌خواهد که با شناخت دشمن و دشمن شناسی تعامل، مذاکره و دیپلماسی را انجام دهد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه گفت: امام راحل در وصیت نامه خود دو چیز را یادآور شدند، یکی ایمان به خدا و توکل، دوم وحدت کلمه و حفظ وحدت بین آحاد مردم و این دو رمز ماندگاری نظام است، امروز وحدت نظام با محوریت ولایت فقیه است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: نباید بگذاریم که در جامعه اختلاف بیافتد، ما امروز شاهد وضعیت اسف بار کشورهای مسلمان پیرامون خودمان هستیم و در واقع هرجا وحدت کلمه مودت و مهربانی بوده است مسلمانان موفق شده‌اند.

وی اظهار داشت: ما با دشمنان خود در دوره اصلاحات با ادبیات ملایم صحبت کردیم و دیدیم که همان زمان رییس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت خواند و نقطه ضعف دشمن شناسی ما معلوم شد، امروز با اطمینان مردم نسبت به دیپلماسی دولت باید شناخت دشمن در ابتدای این دیپلماسی قرار داشته باشد.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه اضافه کرد: اساس دولت سرمایه داری ظلم و زور است، آنان همیشه به دنبال استکبار و زورگویی بوده و هستند، امام سال 42 فرموده بودند که تمام گرفتاری ما از آمریکا و اسرائیل است، این مطلب و سخن امام راحل نه از خودشان که برگرفته از قرآن است، ظالم، ظالم است و مومن با شناخت ظلم زیر بار آن نمی‌رود./966/د102/ن

ارسال نظرات