۰۸ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۱۸۸۵۳۳
درخواست کمیسر آلمانی از اتحادیه اروپا:

همکاری با آمریکا را متوقف کنید

خبرگزاری رسا ـ پیتر شار: اگر آمریکا با هدف مبارزه با تروریسم اقدام به جاسوسی می کند چرا از بمب گذاری در شهر بوستون آمریکا جلوگیری به عمل نیاورد؟
مامور مخفي

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، کمیسر حفاظت از اطلاعات فدرال آلمان خواهان توقف همکاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا شد.

 

پیتر شار، کمیسر حفاظت از اطلاعات فدرال آلمان، با ابراز شک درباره استدلال های واشنگتن مبنی بر جاسوسی برای مبارزه با تروریسم، خواهان توقف همکاری میان اتحادیه اروپا و آمریکا در زمینه انتقال اطلاعات بانکی به دلیل جاسوسی ها شد.

 

وی در گفتگو با مجله آلمانی ZDF گفت: این نکته برای من قابل توجه است که هر چقدر این جاسوسی ها طولانی تر می شد باید از حملات تروریستی بیشتری جلوگیری به عمل می آمد؛ اما چنین نشده است.

 

وی در ادامه افزود: می خواهم بدانم، اگر آمریکا با هدف مبارزه با تروریسم اقدام به جاسوسی می کند، چرا نتوانست از حملات تروریستی جلوگیری کند و چرا از حملات تروریستی از جمله بمب گذاری در شهر بوستون آمریکا جلوگیری به عمل نیاورد؟

 

پیتر شار همچنین خواستار به تعلیق درآمدن قرارداد منعقد شده با ایالات متحده برای انتقال اطلاعات بانکی شد.

 

وی همچنین قرارداد تجارت آزاد با آمریکا را مشروط بر این دانست که حداقل ایالات متحده آمریکا این اطمینان را بدهد که حقوق اساسی اروپا را رعایت خواهد کرد./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات