۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۶۳۴
استاد حوزه ودانشگاه:

زندگی حضرت علی و زهرا الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با بیان این که زندگی حضرت علی و زهرا الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: زندگی این دو بزرگوار دارای خصوصیات و ویژگی های ارزنده ای بوده است.
مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور عصر امروز در همایش پیوند آسمانی زوج های طلبه استان مازندران که در آمل برگزار شد با بیان این که زندگی حضرت علی و زهرا الگوی تحقق سبک زندگی اسلامی است، گفت: زندگی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) دارای خصوصیات و ویژگی های ارزنده ای بوده که ایده آل ترین زندگی را این دو بزرگوار داشتند.

 

وی با اشاره به این که زن و شوهر باید مدیریت زندگی را در بین همدیگر تقسیم کنند، بیان داشت: از مسائل مهم در تدوام زندگی تقسیم بندی مدیریت بوده که خانه داری با زن و مدیریت بیرون خانه با مرد است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که بسیاری از اختلاف های خانوادگی در این بوده که زن و شوهر در امور مربوط به همدیگر دخالت بیجا دارند، گفت: زن و شوهر باید در تلاش باشند تا همدیگر را عصبانی نکنند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با بیان این که زن موجود لطیف و ظریفی بوده که با خشم و عصبانیت همخوانی ندارد، ادامه داد: عصبانیت در همه بخش های زندگی به خصوص در زندگی زناشویی بد بوده که زوجین باید مراقب باشند.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد منطقه سه کشور با تاکید بر این که زنان باید تواضع را رعایت کرده و با همسران خود کنار بیایند، گفت: زوجین باید با قناعت و کم خرجی زندگی را پیش برند.

 

وی با اشاره به این که دین مبین اسلام به زن می گوید از شوهر چیزی نخواه و به مرد می گوید تلاش کن تا نیازهای همسر خود را تامین کنید، ادامه داد: زندگی طلاب با دشواری ها و فرازو نشیب هایی روبرو است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید به این باور برسیم که پول زیاد در زندگی خوشبختی نمی آورد، بیان داشت: بسیاری از افراد با وجود پول فراوان خوشبختی در زندگی ندارند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان با تاکید بر این که زن و شوهر باید عشق و محبت نسبت به یکدیگر را علنی و آَشکار کنند، گفت: محبت ها نباید مخفی بوده که دوام و پایداری زندگی زن و شوهر به عشق و محبت است.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد منطقه سه کشور، ادامه داد: زندگی باید آسان و بدون تشریفات بوده و دروازه موفقیت در این بوده تا زندگی را راحت بگیریم که متاسفانه بزرگ ترین آفت زندگی ما این بوده که اهل آداب و رسوم غلط و بی معنا شده ایم.

 

وی با بیان این که زن و شوهر باید آن قدر به خوبی های همدیگر نگاه کنند تا جایی برای دیدن بدی ها نباشد، گفت: زوجین نباید نسبت به نقاط منفی همدیگر متمرکز شده و باید سعی کنند تا عشق و علاقه را به هم افزایش دهند./950/پ202/ع

ارسال نظرات