۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
کد خبر: ۱۸۸۶۵۵
امام جمعه دامغان:

عاشورا گنجینه ای از درس های عملی در پیروی از ولایت و اسلام ناب است

خبرگزاری رسا ـ خطیب نماز جمعه دامغان گفت: عاشورا گنجینه ای از درس های عملی در پیروی از ولایت و اسلام ناب محمدی است، باید لحظه به لحظه با فرهنگ حسینی کربلا و عاشورا همراه باشیم و در پیروی از ولایت از این خط مشی جدا نشویم.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان در خطبه های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه با گرامیداشت فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا امام حسین(ع) و اصحاب بزرگوارشان، عاشورا را درس زندگی دانست و بزرگترین پیام آن برای مسلمانان را زیر بار ظلم نرفتن تا آخرین لحظه، عنوان کرد.

 

وی اضافه کرد: «هیهات من الذله» و آموزه های قرآنی که فرهنگ متعالی عاشورا را شکل دادند و درس های فراوانش تنها اختصاص به آن زمان ندارد، بلکه شعار ایستادگی در برابر ظلم و در عین حال ظلم نکردن را به بلندای تاریخ سر داده است تا مسلمان حقیقی و هر انسان آزاده ای قدر و منزلت خود را در زندگی با عزت بداند، آنگونه که ملت ما کربلا و عاشوراهای مکرری را تجربه کردند و خون های پاک بسیاری در این راه دادند.       

 

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به حادثه سراوان و شهادت مظلومانه جمعی از فرزندان میهن اسلامی به دست اشرار تأکید کرد: به راحتی نمی توان از کنار این جنایت و شرارت غیر انسانی گذشت، بدون شک این اعمال با پشتوانه خارجی و با هدف ضربه زدن به امنیت و وحدت در کشور ما صورت گرفته و تنها یک حمله کور و بی هدف نبوده است.

 

امام جمعه دامغان برخورد سریع و صریح مجامع بین المللی و در رأس آنها شورای امنیت سازمان ملل را در مقابل این جنایات و مجازات عاملان آن، خواستار شد و افزود: دشمنان ایران اسلامی تاب دیدن سعادت و پیشرفت ملت ما را ندارند، آنها وقتی وحدت، نظم و آرامش ایران را در انتخابات ریاست جمهوری و بعد از دیدند نتوانستند تحمل نمایند و از این رو اکنون به دنبال آن هستند تا با جنایاتی از این قبیل شیعه و سنی را روبروی هم قرار دهند و تفرقه افکنی کنند.

 

خطیب نماز جمعه دامغان با بزرگداشت فرارسیدن یوم الله 13 آبان و گرامیداشت یاد و خاطره 107 شهید دانش آموز این شهرستان و برشمردن وقایع مهمی که در این تاریخ رخ داده است از جمله تبعید امام خمینی(ره) در سال 46 و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 58، این روز را یکی از مهم ترین و خاطره انگیزترین ایام تاریخ کشورمان دانست.

 

وی تصریح کرد: بی تردید خون شهیدان جوان و نوجوان 13 آبان را زنده نگه داشته است اما عظمت این روز دلیل عمده دیگری دارد و آن اهمیت ولایت و قدرت نفوذ کلام امام راحل در دل جوانان این سرزمین بود که آن گونه به میدان آمدند و حماسه آفریدند و قدرت اسلام و ایمان را به اثبات رساندند.

 

گفتنی است، تأکید بر توجه بیشتر به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در ایام پیش رو، اشاره به اولین سفر استانی رییس جمهور و لزوم توجه به هدفمند بودن این سفرها و تأکید بر حل مشکلات مردم دامغان در حوزه بهداشت و درمان و بالاخص وجود پزشکان متخصص و پایبندی وزیر و مسئولان بهداشت و درمان کشور نسبت به عمل به تعهدات گذشته از دیگر بخش های خطبه های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ202/ع

ارسال نظرات