۱۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۴
کد خبر: ۱۸۸۶۸۶
همزمان با دهه نخست محرم صورت می گیرد؛

حضور بیش از هزار مبلغ در خوزستان در قالب طرح جهادی « لبیک یا حسین»

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان از اجرای طرح جهادی «لبیک یا حسین» خبر داد و اظهار داشت: در طرح «لبیک یا حسین» مبلغان به صورت گروهی به شهرستان های گوناگون استان خوزستان اعزام و سپس در مناطق محروم و روستایی به تبلیغ می پردازند.
حجت الاسلام مهدي عليزاده، معاون تبليغ حوزه عليمه خوزستان

حجت الاسلام مهدی علیزاده، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی مرکز مدیریت حوزه علمیه خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز از اجرای طرح جهادی «لبیک یا حسین» خبر داد.

وی با بیان این که در طرح جهادی «لبیک یا حسین» حدود 700 طلبه از مدارس علمیه اهواز حضور دارند، اظهار داشت: بیش از 300 نفر مبلغ نیز از استان قم، اعزام می شود که در مجموع تعداد مبلغان در این طرح به 1000 نفر می رسد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اهمیت حضور مبلغان در نقاط گوناگون استان در دهه اول محرم، بیان داشت: تشکیل هیأت مذهبی، برپایی سخنرانی و دسته جات عزاداری از مهم ترین برنامه های مبلغان در دهه نخست محرم است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه خوزستان در ادامه تصریح کرد: مکان ثبت نام طلاب مدرس کحف الحصین مدرسه علمیه امام خمینی(ره) است.

وی با اشاره به اهمیت تبلیغ در مناطق محروم تصریح کرد: در طرح «لبیک یا حسین» مبلغان به صورت گروهی به شهرستان های گوناگون استان خوزستان اعزام و سپس در مناطق محروم و روستایی به تبلیغ می پردازند.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که این طرح با همکاری طرح معراج برگزار می شود، خاطر نشان کرد: یکی از برنامه در نظر گرفته شده برای مبلغان حضور در مدارس و تبلیغ چهره به چهره است.

وی با تأکید بر این که لازمه گسترش و توسعه دین مبین اسلام، تبلیغ است، اظهار داشت: تبلیغ دین و مکتب تشیع زمانی موفقیت آمیز است که بتوان از بهترین و رساترین شیوه های تبلیغ استفاده کرد و شرط بهره مندی ابزار مناسب تبلیغی، فراگیری و شناخت ابزار است

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که باید توجه بیشتری به مناطق محروم به ویژه از منظر اعتقادی صورت گیرد خاطرنشان کرد: معاونت تبلیغ حوزه علمیه خوزستان در این راستا بیشترین اعزام مبلغ را به این مناطق اختصاص داده است./9464/ت302/ب

ارسال نظرات