۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۱۸۸۸۸۹
استاد حوزه علمیه:

مجالس عزای حسینی باید با درک معرفت وجودی امام حسین همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مطالعه سیره و زندگانی اهل بیت معصومین(ع) امری ضروری و مهم است، گفت: شعائر والای اسلامی باید در برنامه های عزاداری برای مردم تبیین شود که بهره گیری از معرفت وجودی امام حسین(ع) انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد.
ماه محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام نصرت الله خلیلی، استاد حوزه و دانشگاه، یک شنبه شب در ویژه برنامه استقبال از ماه محرم که در مسجد صاحب الزمان(عج) آمل برگزار شد با بیان این که انسان باید ذکر اهل بیت معصومین(ع) را در زبان و عملش داشته باشد، گفت: یاد و ذکر دشمنان خداوند منان یاد شیطان بوده که انسان باید مراقب باشد.

 

وی با اشاره به این که سخت بوده انسان به این باور یقینی برسد که هر چه داریم به برکت محرم و صفر است، بیان داشت: اگر نتوانستیم به عمق این مطلب برسیم باید تلاش کنیم تا دنباله رو مسیر اهل بیت معصومین(ع) باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که تلاش ما باید در این راستا بوده تا آرمان حسینی زنده بماند، گفت: امام صادق(ع) می فرماید برای هر تعبد مخفی ثوابی است مگر گریه و عزاداری برای اهل بیت معصومین(ع) که باید علنی باشد تا این محرم و صفر زنده بماند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که دوری از مسیر اهل بیت معصومین(ع) سبب انحراف انسان می شود، بیان داشت: نمونه این انحراف در میان وهابیت وجود دارد که هر روز فتاوای جدید و عجیبی از آنان صادر می شود.

 

وی با اشاره به این که مطالعه سیره و زندگانی اهل بیت معصومین(ع) امری ضروری و مهم است، گفت: شعائر والای اسلامی باید در برنامه های عزاداری برای مردم تبیین شود که بهره گیری از معرفت وجودی امام حسین(ع) انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد.

 

حجت الاسلام خلیلی با بیان این که ما باید کاری کنیم تا امام حسین(ع) محبوب دل ما بوده و عاشق مسیر حق باشیم، بیان داشت: بعضی فکر می کنند مسیر حق اعلان عزا و برگزاری مراسم بوده که این یک درجه است ولی درجه بالاتر این بوده تا در اعمال خود سیره اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که مشکلی که بعضی از ما داریم در این بوده که شریعت را به درستی یاد نگرفتیم، گفت: گاهی رعایت نکردن یک صف هم انسان را از مسیر حق عقب می اندازد که باید در تلاش باشیم تا مسیر خود را به درستی پیدا کنیم.

 

وی با بیان این که تشخیص حلال و حرام هنوز برای خیلی از ما نامفهوم است، بیان داشت: انسان باید با انتخاب مرجع تقلید و مراجعه به کتاب توضیح المسائل آنان نسبت به مسائل آگاهی پیدا کند.

 

حجت الاسلام خلیلی با اشاره به این که همه ائمه اطهار(ع) نور محض هستند، خاطرنشان کرد: دهانی که ذکر خداوند منان از آن بیرون بیاید نورانی می شود که باید تلاش کنیم تا مسیر زندگی خود را در راستای رضایت خداوند متعال قرار دهیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که باید قدر این مجالس را دانسته و خود را متصل به اهل بیت معصومین(ع) کنیم، گفت: انسان باید در تلاش بوده تا هیچ وقت از مسیر ولایت منحرف نشود./950/پ202/ب

ارسال نظرات